Každý z nás řeší, jak se nedostat do konfliktu se slavnou N 561 / 2006. Kdy mít odpočinek, kdy jsou možné odchylky od výše uvedeného nařízení atd. O odchylkách jsme již psali v tomto článku.
Dnes se podíváme na tři případy, kdy lze čas strávený cestováním považovat za odpočinek nebo pracovní pohotovost.
Řidič doprovází vozidlo přepravované na trajektu nebo vlaku
Pokud má řidič k dispozici lůžko nebo lehátko, může v tomto případě využít čas k odpočinku nebo přestávce.
Pokud lůžko ani lehátko k dispozici nemá, nemůže čas využít k odpočinku, ale je možné tuto dobu pracovní pohotovosti považovat za přestávku.
Řidič nedoprovází vozidlo, cestuje vlakem nebo trajektem
Pokud má na uvedeném trajektu nebo ve vlaku k dispozici lůžko nebo lehátko a jede na místo nebo z místa, kde se ujme vozidla je tento čas považován za "odpočinek".
Provoz s více řidiči - osádka
Jedná o člena osádky, který je k dispozici pro případné řízení vozidla, sedí vedle řidiče a zaznamenává pracovní pohotovost.
Proto pamatujte:
"Kdo neodpočívá, ten nejede!" tak praví přikázání N561.
Comments