top of page
Vyhledat

Čtvrt tisícovky řidičů řeklo svůj názor

Chtěli jsme vědět přímo od vás, co vám nejvíce vadí na práci řidiče nebo řidičky kamionu a jak moc to má vliv na vaši spokojenost v zaměstnání. Odpovědělo čtvrt tisíce řidičů, což vysoce překonalo naše očekávání.


V zaměstnání jste převážně spokojeni a nehledáte si jinou práci

  • přesně 2/3 z vás jste velmi, nebo docela spokojeni ve stávajícím zaměstnání a neplánujete změnu

  • méně než 1 z 10 hodnotí svůj postoj jako nespokojenost, na druhou stranu až čtvrtina z vás vážně uvažuje o změně

20% z vás by opustilo profesi řidiče

  • až 20% by při změně zaměstnání dalo přednost úplnému opuštění profese řidiče a našli si spíše klidnější povolání

  • žijeme v zajímavé době, na jednu stranu jsme řadu let slyšeli povzdechy nad nedostatkem řidičů (zejména těch zkušených), na stranu druhou se začínají množit informace o autonomních vozech - bude zajímavé, jestli případný odliv řidičů způsobí ekonomice potíže, anebo naopak je to krok ve správnou chvíli

Plat, pokuty a parkování

  • mnozí mají vícero důvodů k nespokojenosti, ale pokud si měli vybrat ten nejzávažnější, na těsném prvním místě hlasovali pro nedostatečné platové ohodnocení

    • v doplňujích informacích jste k tomuto mnozí napsali zejména nepoměr mezi počtem odpracovaných hodin a platem (jinými slovy nízká průměrná hodinová odměna)

    • zejména ti zkušenější srovnávají toto povolání s minulostí, kdy práce řidiče kamionu patřila mezi prestižní a lukrativní povolání

  • na velmi těsném druhém místě je špatná dopravní infrastruktura (např. parkoviště, silnice) a legislativa

    • problém s parkováním je jedním z největších problémů v tomto oboru

    • velmi špatně vnímáte neustálé zpřísňování pravidel, předpisů a nařízení a pokut za jejich nedodržení

  • s velmi malým odstupem vám vadí čas mimo domov a rodinu

  • řidiči kamionů jsou tvrďáci, fyzická námaha nebo špatné pracovní podmínky nepatří mezi hlavní důvody nespokojenosti



Tohle povolání si svým významem pro celou ekonomiku, i nároky kladenými na řidiče, zaslouží více. Řidiči sobě!








206 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

Comments


bottom of page