Španělská vláda v rámci Národního integrovaného energetického a klimatického plánu, který bude zahájen v letech 2021 až 2030, chce začlenit opatření na zvýšení celkové hmotnosti nákladních vozidel na 44 tun a výšky 4,5 metru. Cílem je dosáhnout efektivnější a emisně efektivní silniční dopravy.
Španělská vláda proto připravila plán podpory, který zahrnuje rozšíření maximální povolené hmotnosti a výšky nákladních vozidel na 44 tun a 4,5 metrů, namísto 40 tun a maximálních čtyř metrů povolených v tento okamžik. Vláda toto opatření zahrnula do plánu obnovy automobilového sektoru a oznámila její platnost na květen příštího roku. To překvapilo zástupce dopravců, protože pro mnohé z nich, by to znamenalo ztrátu podnikání.
Na základě tohoto rozhodnutí, chtějí dopravci stávkovat 27. a 28. července 2020, protože 33 % nákladních automobilů nebude v případě zvýšení tonáže na silnicích potřeba.
Ze sektoru silniční nákladní dopravy je zřejmý postoj, že společnosti nejsou brány v úvahu, přestože 85% zboží se pohybuje po silnici a toto odvětví představuje 4,8 % HDP země a 600 000 přímých pracovních míst.
Stávku svolal španělský sektor silniční nákladní dopravy zastoupený prostřednictvím svého nejvyššího orgánu, Národního výboru pro silniční dopravu (CNTC).
コメント