1. Co se ukládá na digitální tachograf bez přídavných zařízení?
Údaje výrobce tachografu a senzoru
identifikační číslo vozidla a registrační číslo vozidla
Bezpečnostní prvky
Události
Porucha karty řidiče / digitálního tachografu
Identita řidiče při vložení karty řidiče
činnosti související s vozidly (pracovní doba, doba řízení a doba odpočinku)
Rychlost
Tachometr (vzdálenost)
Údaje o aktivaci a workshopu
Kontrolní činnosti
2. Lze k digitálnímu tachografu v odborném servisu připojit pomocná zařízení ke stahování dat?
Digitální tachograf lze připojit k jiným deskovým systémům (správa vozového parku). Podrobné informace získáte od příslušného výrobce.
3. Jak dlouho uchovává data digitální tachograf?
Digitální tachograf ukládá data pro průměrnou operaci po dobu nejméně 365 dní. Ukládá přesnou rychlost za posledních 24 hodin skutečné cestovní doby.
4. Jak analyzuji aktivitu řidiče v digitálním tachografu?
Lze provést pomocí počítačově podporovaných analytických systémů (vyhodnocovací software). Data lze stáhnout pomocí příslušného hardwaru a softwaru, který je vyhodnocují krok po kroku událostí.
5. Kdy musí být tachograf nainstalován a používán?
Podle nařízení ( EU) č. 165/2014 musí být vozidla používaná pro silniční přepravu osob nebo zboží registrována v členském státě a na něž se vztahuje nařízení (ES) č. 561/2006, musí být vybavena tachografem . Výjimky z této povinnosti jsou v čl. 3 odst. 2 nařízení ( EU ) č. 165/2014 ve spojení s články 3 a 13 nařízení ( ES ) č. 561/2006 a také v nařízení o řízení osob (§ 18 FPersV)) regulované.
Tyto tachografy zaznamenávají vzdálenost ujetou vozidlem, rychlost vozidla, dobu řízení, ostatní pracovní a pohotovostní časy, pracovní přestávky a doby denního odpočinku. Kromě toho se u analogových tachografů zaznamenává otvor pouzdra obsahující záznamový list.
Vozidla registrovaná poprvé od 1. května 2006 musí být vybavena digitálním tachografem a již nesmí být opatřena analogovým tachografem (článek 27 č. 1 nařízení ( ES ) č. 561/2006).
6. Měli by být řidiči vyškoleni v oblasti funkčnosti digitálního tachografu?
Dle Nařízení ( EU ) č. 165/2014 je provozovatel dopravy odpovědný za to, aby jeho řidiči byli řádně vyškoleni a poučeni o správném fungování tachografu, bez ohledu na to, zda je digitální nebo analogový; pravidelně provádí kontroly, aby se ujistil, že jeho řidiči správně používají tachograf, a neposkytuje řidičům žádné přímé ani nepřímé pobídky, které by mohly podněcovat k nesprávnému používání tachografu. Tuto povinnost může v zásadě splnit sám podnikatel. Postoupení třetí strany není povinné.
7. Jaká data musím do digitálního tachografu zadat ručně?
Symbol země zadáváte na začátku a na konci pracovního dne, jakož i do všech ostatních pracovních hodin, pohotovostních časů a dob odpočinku, které zařízení nezaznamená.
Nejčastější otázky, na které jsme odpovídali, jsou pro ostříleného řidiče hravou záležitostí a je snadné, aby si na ně dokázal odpovědět. Přesto je mezi námi spousta nových řidičů, kteří se se svým posláním teprve seznamují a je více než potřebné je nasměrovat na správné odpovědi.
Comments