top of page
Vyhledat

Akutní nedostatek řidičů kamionů v Německu

V německé silniční nákladní přepravě a autobusové dopravě roste nedostatek řidičů. Již teď mnohé firmy nejsou schopny realizovat požadované jízdy z důvodu nedostatku personálu. Oborové svazy požadují reformy.


V autobusové přepravě aktuálně chybí 5000 řidičů. Očekává se, že do roku 2030 toto číslo vzroste na 76 tisíc, protože každý rok skončí s prací více lidí, než kolik nových nastoupí. V silniční dopravě již teď chybí přes 80 tisíc řidičů a toto číslo roste o cca. 15 tisíc každým rokem.


Neexistuje jednoduché, paušální řešení. Oborové svazy navrhují 3 klíčová opatření:

  • Odbornou kvalifikaci sloučit s autoškolou (řešení 2 v 1), t.j. obě vzdělání dělat zároveň. Tím se zkrátí a zlevní toto vzdělání bez negativního vlivu na kvalitu.

  • Poskytování teoretických a praktických zkoušek prostřednictvím kvalifikovaných autoškol.

  • Povolení zkoušek v cizím jazyce, resp. využití tlumočníků při zkouškách.


Předseda BGL zdůraznil, že nedostatek řidičů ohrožuje zásobování lidí i firem. Pokud se Německo chce vyhnout podobnému kolapsu, jaký jsme před časem zažili v Německu, musí se změnit myšlení ve všech ohledech. Je potřeba odstraňovat byrokratické překážky, staré zvyklosti musí zmizet a práce řidiče kamionů se musí opět stát atraktivní. Pro staré i mladé, pro domácí i přistěhovalce.


276 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Plošný zákaz předjíždění kamionů na dálnicích přichází

Tento týden začnou silničáři instalovat na D1 dopravní značení pro plošný zákaz předjíždění kamionů mezi Mirošovicemi a Brnem. Postupně mají přibýt další úsek D1 i další dálnice. Zákaz předjíždění se

V Texasu chystají chytrou dálnici, bude sama komunikovat s vozidly

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům? Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytr

bottom of page