top of page
Vyhledat

Co potřebujete vědět o pravidlech nového mýtného systému v Polsku

Novela zákona o silničním provozu stanoví, že v roce 2021 vytvoření nového informačního systému založeného na technologii satelitního určování polohy, nahradí v současnosti používanou technologii DSRC.


To umožní použití telefonů pro nabíjení mýtného, satelitní navigační systémy nebo systémy předinstalované ve vozidlech. Je to náhradní řešení za nákup drahých vyhrazených palubních zařízení používaných výhradně k výběru tohoto poplatku za mýtné.

Od 1. července 2020 převezme vedoucí státní správy daní (KAS) od hlavního inspektora silniční dopravy (GITD) elektronický výběr mýtného za těžká vozidla (nad 3,5 tuny) na zpoplatněných vnitrostátních silnicích a výběr mýtného pro dálnice na určených úsecích A2 a A4. V roce 2020 řidiči změny zatím nepocítí.

V situaci, kdy uživatel veřejných komunikací nebude mít takové systémy nebo zařízení pro satelitní určování polohy, můžete k placení elektronického poplatku použít mobilní telefon (smartphone) s bezplatnou mobilní aplikací nainstalovanou společností KAS.

Mobilní aplikace instalované na mobilním telefonu, jakož i systémy využívající technologie satelitního určování polohy používané ke správě vozového parku profesionálními dopravci (externí lokalizační systémy, tzv. ZSL), se odehrává v systému sledování dopravy a obratu, kde uživatelé mají možnost volby pro přenos geolokačních dat.

Řidiči (dopravci) se budou muset v systému zaregistrovat a mimo jiné poskytnout

  • jméno a příjmení nebo jméno vlastníka, držitele nebo uživatele vozidla, adresu bydliště nebo adresu jeho sídla

  • číslo PESEL, daňové identifikační číslo nebo jiné identifikační číslo, podle kterého je majitel, držitel nebo uživatel vozidla identifikován pro účely daně z přidané hodnoty

  • údaje o vozidle (registrační značka SPZ, model, rok výroby, objem motoru a maximální čistý výkon motoru a číslo VIN)

Za nesplnění registračního požadavku nebo za poskytnutí údajů, které nejsou v souladu se skutečností, bude uložena pokuta od 500 do 1 500 PLN. zł.




18 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

Comments


bottom of page