V rámci „Modernizace D1“ jsou realizovány najednou opravy na celkem sedmi úsecích. Kde přesně tyto modernizační práce probíhají a ve kterém roce mají být práce dokončeny
1. D1 Modernizace – úsek 02, EXIT 21 Mirošovice – EXIT 29 Hvězdonice, most Hvězdonice
Délka: 0,40 km
Stav: Probíhá
Komunikace: D1
Kód stavby: x02b
Zahájení: 2018
Zprovoznění: 2021
2. D1 Modernizace – úsek 07, EXIT 56 Soutice – EXIT 66 Loket
Délka: 10,00 km
Stav: Probíhá
Komunikace: D1
Kód stavby: x07
Zahájení: 2019
Zprovoznění: 2020
![](https://static.wixstatic.com/media/29a3b4_01e3b36aba6f4b3c90fa038441b428be~mv2.png/v1/fill/w_49,h_27,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/29a3b4_01e3b36aba6f4b3c90fa038441b428be~mv2.png)
3. D1 Modernizace – úsek 11, EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec
Délka: 8,80 km
Stav: Probíhá
Komunikace: D1
Kód stavby: x11
Zahájení: 2019
Zprovoznění: 2021
4. D1 Modernizace - úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov
Délka: 13,60 km
Stav: Probíhá
Komunikace: D1
Kód stavby: x12
Zahájení: 2018
Zprovoznění: 2020
5. D1 Modernizace – úsek 16, EXIT 119 Velký Beranov – EXIT 134 Měřín
Délka: 14,70 km
Stav: Probíhá
Komunikace: D1
Kód stavby: x16
Zahájení: 2019
Zprovoznění: 2021
6. D1 Modernizace – úsek 19, EXIT 141 Velké Meziříčí-západ – EXIT 146 Velké Meziříčí-východ
Délka: 5,90 km
Stav: Probíhá
Komunikace: D1
Kód stavby: x19
Zahájení: 2019
Zprovoznění: 2020
7. D1 Modernizace – úsek 23, EXIT 168 Devět křížů – EXIT 178 Ostrovačice
Délka: 10,30 km
Stav: Probíhá
Komunikace: D1
Kód stavby: x23
Zahájení: 2020
Zprovoznění: 2021
![](https://static.wixstatic.com/media/29a3b4_1de3ce3f71fd4653af2a07ec74079952~mv2.png/v1/fill/w_73,h_46,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/29a3b4_1de3ce3f71fd4653af2a07ec74079952~mv2.png)
Téměř na všech zúžených úsecích, se můžete setkat s nepříjemností v podobě pokuty za rychlost. ŘSD - zprovozní radary na téměř všech za sedmi modernizovaných úseků.
Jako první, se mohli řidiči potkat s radarem u Velkého Meziříčí.
Nyní je postupně montovány i v úsecích:
Mirošovice - Hvězdonice
Soutice - Loket
Humpolec - Větrný Jeníkov
Velký Beranov - Měřín
Nejčastější příčinou nehod v omezených úsecích je nezvládnutí rychlé jízdy, náraz do dočasných svodidel, čímž se může na hodiny zastavit provoz na daném úseku. V tomto ohledu je policie s úsekovým měřením rychlosti spokojená, protože dokáže v provozu zachytit velké množství těchto případů," uvedl ředitel dopravní policie Jiří Zlý.