top of page
Vyhledat

Dlouhé nákladní vozy sníží zácpy a pomohou životnímu prostředí




Dlouhé nákladní vozy sníží zácpy a pomohou životnímu prostředí, tvrdí Dánské ministerstvo dopravy.

Dánský ministr dopravy Thomas Danielsen předloží návrh zákona, který by na zkušební bázi legalizoval používání nákladních vozidel dlouhých až 34 metrů na vybraných silnicích. Zkušební období původně umožní dlouhým nákladním vozům a dvojitým návěsům jezdit na silniční síti země mezi městy Aarhus a Høje-Taastrup.


„Musíme využít silnice co nejlépe, a proto otevíráme možnost jezdit s extra dlouhými nákladními vozidly tam, kde to silnice umožní. Když jedno nákladní vozidlo může nést více, vede to k menšímu množství CO2 a méně vozidel na silnicích, což je tedy výhra jak pro klima, tak pro zácpy,“ říká ministr dopravy Thomas Danielsen.


Dánské ministerstvo dopravy dodává, že budou muset být provedeny menší úpravy silniční sítě, aby se na ní mohla pohybovat extra dlouhá nákladní vozidla. Jako příklad orgány uvedly takzvaná výměnná místa, která poskytnou prostor pro připojení / odpojení dvojitých návěsů, než se vozidlo vrátí zpět na silniční síť.


Navíc Dánské ministerstvo dopravy uvádí, že připravuje dohody o spolupráci se sousedními zeměmi, aby umožnilo přeshraniční přepravu s dvojitými návěsy. To by znamenalo, například, že švédské nákladní vozy s dvojitými návěsy mohou pokračovat na dánských silnicích bez přeložení nákladu před překročením hranice.


Očekává se, že návrh zákona o dvojitých návěsech bude předložen v dánském parlamentu v říjnu a vstoupí v platnost 1. ledna 2024. Zkušební období potrvá 5 let, po jehož uplynutí bude provedeno hodnocení, zda povolit používání delších nákladních vozidel po celé zemi.


Článek původně vyšel na www.trans.info.


55 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

Comments


bottom of page