Severní Amerika je kolébkou novinek v oblasti elektromobility, vzpomeňme si na Teslu nebo Nikolu v nákladních vozidlech. Přesto jezdilo na amerických silnicích na konci roku 2019 pouze 2 000 elektrických nákladních vozidel. Nový výzkum analytiků Wood Mackenzie ale naznačuje, že do roku 2025 tento počet stoupne na více než 54 000, napsal americký web The Driven.
Ve srovnání s úrovní elektrických vozidel pro osobní vozidla a úrovní elektrických autobusů je trh s elektrickými kamiony stále v plenkách," řekla Kelly McCoyová, Wood Mackenzie analytička pro trh elektrických vozidel v Americe. Americký trh s elektrickými kamiony dále dostává stejnou vládní a finanční podporu, která je již dlouho k dispozici v sektoru osobní dopravy a veřejné dopravy.
Vozidla střední a těžké nákladní dopravy jsou druhým největším přispěvatelem k emisím z dopravy v USA, ale velká část úsilí o snížení emisí se doposud soustředila spíše na nové dieselové technologie a hybridy než na čistou elektrifikací.
Očekává se, že do roku 2025 se také zvýší počet nabíjecích stanic pro elektrické nákladní vozy na 48000 - což připraví cestu pro větší počet elektrických nákladních vozidel, které budou na amerických silnicích v tu dobu.
Při plánování tohoto obrovského růstu infrastruktury nabíjení elektrických nákladních automobilů je třeba vzít v úvahu i velikost elektrické flotily, náklady na hardware a instalaci, technologie nabíjení a velikost baterie,“ říká McCoy.
Rozsah komerčně dostupných elektrických nabíječek je dostatečný pro jejich současná vozidla. Protože přes 68% městských a regionálních nákladních vozidel třídy 8 je každý den zaparkováno déle než 6 hodin, může se mnoho elektrických nákladních vozidel spolehnout na nabíječky a její úrovně i v rámci nočního dobíjení. Prostory, jako je mimoměstské nabíjení pro nákladní vozy, budou pravděpodobně muset být přepracovány.
Na světovém trhu se uvádí stále více výrobců nákladních vozidel, kteří se pokouší o začlenění alternativních pohonů tak, aby se mohla tato vozidla plně zapojit do silničního provozu. Oříškem, jsou pro řidiče dojezd a tankování. Pro dopravce náklady a uplatnitelnost a provozuschopnost. Analytička McCoy má jasno vydržet a naše děti budou mít lesy i města bez zbytečného CO2.
コメント