top of page
Vyhledat

Evropská reforma EU, zaměřená na pravidla pro řidiče.

Komise pro dopravu přijala tři texty týkající se (1) vysílání řidičů, (2) jejich doby odpočinku a 3) kabotáže (přepravce provádí několik nakládek a vykládek v zemi, kam přijel v rámci mezinárodní dopravy).

Nová pravidla zejména stanoví, že dopravní společnosti musí řidičům umožnit,  vracet se v pravidelných intervalech (každé tři nebo čtyři týdny) domů. Pokud je řidič během povinného týdenního odpočinku mimo domov, musí společnost uhradit náklady na ubytování.

Další v řadě jsou limity kabotáže, které zůstávají stejné. Tři přepravy povolené za sedm dní. Aby se předešlo „systematické kabotáži“, bude zavedena čtyřdenní čekací lhůta, než budou moci být ve stejné zemi provedeny další kabotážní přepravy se stejným vozidlem.

Nová pravidla rovněž chtějí zavést vedení záznamu hraničních přechodů tachografem. Míra podvodů, je vysoká.

V případě poštovních společností, by měli dopravci vykonávat činnosti ve členském státě, v němž jsou registrovány. Řidiči s kamiony, se budou muset každých osm týdnů vracet do provozního střediska společnosti.

Pravidla pro vysílání řidičů stanovující odměnu podle pravidel daného státu, ve kterém pracují, by měla být definována přesnější minimální mzdou s bonusy.


Přestože pravidla mají být být platná za cca 1,5 roku, vítáme ochranu řidičů. Nemyslíme se, že každá regulace je zaměřena proti řidičům.



Hezký víkend nebo šťastnou cestu, pokud zrovna řídíte!





32 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

Comments


bottom of page