Řidič se dostává do situace, kdy se jeho legislativní znalosti budou muset vyrovnat nejen s aktualizací Nařízení (EU) 561/2006. Důležité jsou i vnitřní úpravy ostatních států, jejichž územím se budete pohybovat jako profesionální řidič.
Jaká je ve Francii klasifikace přestupků
Přestupky jsou rozděleny do 5 tříd a jsou klasifikovány podle závažnosti. 1. třída je nejméně závažná a 5. třída je nejvážnější.
porušení pravidel prvních 4 tříd může vést k odebrání bodů řidiči podle rozsahu a závažnosti porušení
opakované a těžší přestupky mohou být s pevnou pokutou postoupeny k policejnímu soudu, který řeší například i pozastavení řidičského oprávnění.
trestné činy třídy 5 mohou mít za následek odebrání 6 bodů z řidičského průkazu a další závažnější tresty, které zpracovává Tribunál de Grande Instance.
Příklad přestupků, které jsou stanoveny za porušení pravidel 4. třídy
překročení denních dob řízení o dvě hodiny a méně
nedostatečná doba odpočinku
dvě hodiny a třicet minut chybí k dokončení běžného denního odpočinku nebo až dvě hodiny v případě zkráceného denního odpočinku
dvě hodiny chybí z devítihodinové denní doby odpočinku při řízení osádkou
porušení povinností zaznamenávat a kontrolovat dobu řízení a odpočinku
porušení povinnosti týdenního odpočinku
překročení povinnosti čerpat týdenní odpočinek o méně než dvanáct hodin po uplynutí šesti 24hodinových časových úseků od skončení předchozí týdenní doby odpočinku
Příklad přestupků, které jsou stanoveny za porušení pravidel 5. třídy
překročení doby řízení nad dvě hodiny
nedostatečná denní nebo týdenní doba odpočinku (nedostatečná doba odpočinku)
následující porušení povinností zaznamenávat a kontrolovat dobu řízení a odpočinku
jízda, bez oprávněného důvodu, několika záznamových listů stejným řidičem ve stejný den a nerespektování předpisů stanovených vyhláškou uvedenou v článku R3315-9
zjištění vazby mezi odměnami řidičů s ujetou vzdáleností nebo objemem přepravovaného zboží
společnost neuchovává záznamové listy, tištěné výstupy z tachografu a stažené údaje po dobu stanovenou v čl.33 odst.2 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 165/2014 Rada ze dne 4. února 2014 o tachografech v silniční dopravě
nepožádání o výměnu do sedmi kalendářních dnů od ztráty, odcizení nebo poškození karty řidiče
zneužití spínacího zařízení tachografu - rušení
neschopnost poskytnout informace týkající se aktuálního dne nebo jednoho z předchozích 56 dnů, jak stanoví Nařízení (EU) 2020/1054 ze dne 15. července 2020, kterým se mění nařízení (ES) č. 561/2006 pokud jde o minimální požadavky na maximální denní a týdenní dobu řízení, minimální přestávky v řízení a týdenní doby odpočinku, a nařízení
nemožnost předložit kartu řidiče
neexistence záznamu společností schváleným orgánem nebo neexistence záznamu oprav stanovených v čl. 37 odst. 1 předpisů (EU) č. 165/2014 o postupu v případě selhání tachografu
absence čísla řidičského průkazu nebo řidičského průkazu na prozatímním listu
Běžný týdenní odpočinek trávený v kabině vozidla
Porušení povinnosti týdenního odpočinku
překročení o dvanáct hodin nebo více povinnosti čerpat týdenní odpočinek po uplynutí šesti 24hodinových časových úseků od skončení předchozí týdenní doby odpočinku
Porušení ze strany zaměstnavatele
nechat svého zaměstnance čerpat denní nebo týdenní odpočinek stanovený zákoníkem práce v kabině vozidla nepřesahujícího maximální povolenou hmotnost 3,5 tuny nebo v ubytování, které nenabízí bezpečné podmínky, pohodlí a hygienu respektující jeho zdraví
neumožnit svému zaměstnanci prokázat, že čerpal poslední doby odpočinku mimo vozidlo za podmínek uvedených v předchozím odstavci
Z výše uvedeného lze shrnout téměř všechny situace, se kterými se potýká řidič a zaměstnavatel denně. Je tady nová legislativa, která zatím vyvolává hodně otázek bez jasných odpovědí. Dopravci i samotní řidiči budou mít starosti s výkladem nového nařízení a v případě porušení i nechtěného velmi nepříjemně překvapeni.
Související články:
Comentarios