Švédská firma Einride, hledá řidiče (operátora) nového tisíciletí. Nejdůležitější je jeho praxe, zvládnuté základy nové technologie a navigátorské schopnosti. Navigátor, jakým bude nový zaměstnanec, bude mít na starosti dálkové řízení autonomních vozidel. Jeho praxe z dopravy, je nevyhnutelná - proto se hledá jen v řadách profesionálních řidičů kamionů. Co bude muset profi řidič zvládnout?
absolvovat odpovídající školení
zvládnout bezpečnostní protokoly
základní pokyny pro dálkové řízení
základy technologie podporujícího systému
Po zvládnutí těchto čtyř bodů, se zařadí do devítiměsíčního zkušebního období, aby se naučil kompletně ovládat autonomní vozidla na dálku.
Švédsko nebude jedinou zemí, kde bude startup fungovat. Dálkově řízená autonomní vozidla se zapojí i v USA. To znamená, že po prvním kvartálním období, se vypíše pozice na „Autonomního operátora“ i ve Spojených státech. Dnes naše autonomní vozidla ovládají programátoři a robotičtí inženýři vyškolení k řízení nákladních vozidel. Komerční řešení však musí být založeno na řidičích nákladních vozidel, kteří byli vyškoleni v oblasti dálkového ovládání, “vysvětluje Robert Falck, zakladatel a generální ředitel společnosti Einride.
T-Pod autonomní vozidlo, jak se nazývá, je sedmimetrové vozidlo, které se skládá téměř výhradně z nákladového prostoru. Může pojmout 15 standardních palet uvnitř a váží 20 tun včetně nákladu. V dubnu 2018 německý gigant logistiky DB Schenker oznámil, že T-Pod bude v rámci testování provádět dodávky pro společnost ve Švédsku. Pilotní projekt byl zahájen na konci roku 2018. V květnu 2019 švédská dopravní agentura souhlasila s testováním vozidla na veřejných komunikacích provozovatelem.
Comments