Hyundai vytvořil první koncept v roce 2013 svým elektrickým vozidlem s palivovými články. Od té doby automobilka představila Nexo a do technologie investovala 6,4 miliardy dolarů.
Dále společnost Hyundai Motor Company a H2 Energy založily v dubnu 2019 svůj společný podnik Hyundai Hydrogen Mobility. Cílem této spolupráce je rozšířit evropský ekosystém vodíkové mobility zavedením používání nákladních vozidel na palivové články. Společný subjekt zahájil aktivní pokrok směrem k čisté mobilitě ve Švýcarsku plánem společnosti do roku 2025 dodávat 1600 elektrických těžkých nákladních automobilů na palivové články.
1. července 2020 Hyundai předvádí své vodíkové a mobilní řešení na veletrhu H2 Mobility + Energy 2020 v Koreji. Jednou z klíčových konstrukčních inspirací pro koncept HDC-6 NEPTUNE byly ikonické železniční vlaky New Yorku ve 30. letech 20. století, který byl jeden z největších technologických pokroků na počátku 20. století. HDC-6 NEPTUNE využívá pevnou strukturu s hladkým a zaobleným čelním designem a vytváří tak zcela unikátní rám pro elektrický truck poháněný vodíkem.
HDC-6 NEPTUNE povede přechod k éře ekologických užitkových vozidel. Společnost Hyundai plánuje uvést na trh HDC-6 NEPTUNE vývojem vylepšeného systému palivových článků s vysokou životností a výkonem, optimalizovaného pro těžká nákladní vozidla během následujících tří až čtyř let.
Hyundai plánuje rozšířit své vodíkové postavení na trhy užitkových vozidel s HDC-6 NEPTUNE, který ztělesňuje vizi společnosti pro kamion s palivovými články s nulovými emisemi uhlíku a vede v paradigmatu k ekologickým užitkovým vozidlům v tomto odvětví.
Comments