top of page
Vyhledat

Jak se v Německu počítá přípustná celková váha soupravy

Přípustná celková váha soupravy se v Německu počítá ze sumy přípustných vah vozidel. Zatížení sedla nebo návěsu se neberou v potaz.


Toto pravidlo bylo přijato na základě zákona, který upravil tzv. "Bundesfernstraßenmautgesetz" (Spolkový zákon o mýtu pro dálkovou přepravu) jako ostravec 6 v § 1 tohoto zákona. V platnosti je od 1.1.2019.


Určit rozhodující třídu hmotnosti je tak jednodušší než v minulosti. Výpočet přípustné celkové hmotnosti pro mýto je tedy od začátku roku 2019

  • u souprav s přívěsem s pevnou ojí (včetně přívěsů se středovou nápravou) a

  • u kloubových vozidel

řízeno odlišně od § 34 odstavce 7 nařízení o povoleních k silničnímu provozu (celým názvem Straßenverkehrs-Zulassung-Ordnung, StVZO).

Registrace

  • přípustných celkvoých hmotností soupravy nebo

  • přípustných celkových hmotností kloubových vozidel

v technickém průkazu motorového vozidla mezi poznámkami (položka 22 osvědčení o registraci část I nebo položka 33 v případě starých tuzemských technických průkazů) již nejsou od 1. ledna 2019 relevantní pro výpočet zvláštní přípustné celkové hmotnosti v případě povinného zpoplatnění jízdních souprav.


218 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

Comments


bottom of page