Přípustná celková váha soupravy se v Německu počítá ze sumy přípustných vah vozidel. Zatížení sedla nebo návěsu se neberou v potaz.
Toto pravidlo bylo přijato na základě zákona, který upravil tzv. "Bundesfernstraßenmautgesetz" (Spolkový zákon o mýtu pro dálkovou přepravu) jako ostravec 6 v § 1 tohoto zákona. V platnosti je od 1.1.2019.
Určit rozhodující třídu hmotnosti je tak jednodušší než v minulosti. Výpočet přípustné celkové hmotnosti pro mýto je tedy od začátku roku 2019
u souprav s přívěsem s pevnou ojí (včetně přívěsů se středovou nápravou) a
u kloubových vozidel
řízeno odlišně od § 34 odstavce 7 nařízení o povoleních k silničnímu provozu (celým názvem Straßenverkehrs-Zulassung-Ordnung, StVZO).
Registrace
přípustných celkvoých hmotností soupravy nebo
přípustných celkových hmotností kloubových vozidel
v technickém průkazu motorového vozidla mezi poznámkami (položka 22 osvědčení o registraci část I nebo položka 33 v případě starých tuzemských technických průkazů) již nejsou od 1. ledna 2019 relevantní pro výpočet zvláštní přípustné celkové hmotnosti v případě povinného zpoplatnění jízdních souprav.
#Nemecko #hmotnost #pripustnahmotnost #nakladnidoprava #nakladnivozdilo #prives #kloubovevozidlo