top of page
Vyhledat

Jak zastavit německou ekonomiku?

Téměř všechny moderní nákladní auta nebo traktory používají předepsanou příměs AdBlue kvůli čištění výfukových emisí. Jeden z největších výrobců AdBlue zastavil nedávno jeho produkci.

Co to znamená? Zastaví se velká část z 800 tisíc nákladních aut, která denně jezdí po Německu? V nejhorším případě by se to mohlo stát, jak upozorňuje německý svaz logistiky BGL. Denně se v Německu spotřebuje mezi 2,5-5 milionů litrů AdBlue. Ty dodává jen pár dodavatelů, kteří rovněž bojují s extrémně drahým plynem. Jedním z nich je SKW Stickstoffwerken Piesteritz, který dodává 40% objemu a již 2 týdny nevyrábí.


Bez AdBlue nemůže jezdit žádný moderní kamion. AdBlue vzniká jako vedlejší produkt výroby amoniaku. I další výrobci v německu jeho výrobu v poslední době omezili. Odborníci se ptají, jestli diesel ještě půjde zachránit. Současná výroba AdBlue v Německu nestačí pokrýt denní potřeby, bezpečnostní zásoby se rychle tenčí. Co se stane, když dojdou? Celá ekonomika, od výroby až po prodej koncovým spotřebitelům, je závislá na zásobování dieselovými nákladními vozy. Železnice není připravena na růst objemu, protože koleje ve velké části Evropy nemají dostatečnou kapacitu a jednoduše na ně víc zboží neumíme dostat.


Je to další důkaz zranitelnosti a neudržitelnosti současných dodavatelských řetězců, které jsou rozhoupané po koronavirové epidemii, která výrazně ztížila dopravu z Asie kvůli úzkým hrdlům v podobě kapacity asijských přístavů. Letos přibyl další faktor a to ceny nafty, které nabraly směr na sever. Udržitelnost není jen ekologický termín, souvisí i s pracovním trhem (nedostatek řidičů), inflací (ceny dopravy, ceny PHM), schopností zásobovat ekonomiku (delší a méně spolehlivé dodací lhůty) a proto by se měla stát naší prioritou v následujících měsících a letech.


97 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Vznikne český BAG

Snad každý řidič kamionů zná německý BAG, který do jisté míry u našich západních sousedů supluje silniční policii. Brzy se podobné vymoženosti dočkají řidiči kamionů i u nás: "Na podnikání v silniční

Comments


bottom of page