Daimler Truck a skupina Volvo chtějí společně pohon nákladních vozidel vodíkem. Toto je vnímáno jako nejlepší řešení v těžkých užitkových vozidlech, ale nikoli v osobních automobilech.
Spolupráce v krizi je důležitější než kdy jindy. Podle vlastních prohlášení oba výrobci sdílejí vizi „Zelené dohody“ Evropské komise a chtějí vyvinout udržitelnou dopravu. Podílet se tak do roku 2050 s neutrálními emisemi CO 2 pro Evropu.
Cílem spolupráce je sériově připravený vývoj, výroba a marketing systémů palivových článků pro použití v těžkých užitkových vozidlech a dalších oblastech použití. Ty by měly být připraveny k použití od druhé poloviny desetiletí. Do roku 2030 uvidíte tržní podíl až kolem 15 procent, ale do roku 2040 by již 95 procent všech těžkých nákladních vozů Daimler mělo používat palivové články. Za tímto účelem bude ukončeno stávající zapojení do sektoru osobních automobilů. Vývoj pro zatím jediné vozidlo s palivovými články, SUV Mercedes GLC, bude přepracován pro vývoj vodíkové jednotky užitkových vozidel. Daimler zkombinuje všechny své současné činnosti v oblasti palivových článků ve společném podniku. Skupina Volvo získá 50 procent společného podniku v celkové výši přibližně 0,6 miliardy EUR bezhotovostně a bez dluhů. Jako nosič „zelené elektřiny“ pro pohon elektrických nákladních vozidel v dálkové dopravě je vodík dobrým doplňkem bateriových elektrických vozidel a obnovitelných paliv. Založením tohoto společného podniku jasně dokazuje, že věří v palivové články poháněné vodíkem pro užitková vozidla. Aby se tato vize stala realitou, musí tento vývoj podporovat i další společnosti a instituce, v neposlední řadě vybudovat potřebnou palivovou infrastrukturu. Cílem společností je ve druhé polovině desetiletí sériově vyrábět užitková vozidla s těžkými palivovými články pro náročnou a těžkou dálkovou dopravu. Společný podnik se také zabývá dalšími aplikacemi. To zahrnuje přiřazení činností palivového článku Mercedes-Benz společnosti Daimler Truck AG. Palivový článek Mercedes-Benz má mnohaleté zkušenosti s vývojem systémů skladování palivových článků a vodíku pro různá vozidla. Až za několik letech se ukáže, zda prozatímní řešení, jako je motor na spalování vodíku pro nákladní automobily, bude tím vítězným řešením.
댓글