top of page
Vyhledat

Kontroloři ve Španělsku a fámy o maskovaných vozidlech číhajících na řidiče

Přichází dotazy, které se týkají maskovaných vozidel, která údajně používá Španělská policie při kontrolách dodržování pravidel na dálnicích a silnicích. Nejprve bylo řečeno, že kontroloři používají anonymní dodávky, aby mohli lépe monitorovat chování řidičů za volantem ve větších vozidlech a dostatečně dopředu o tom informovala i média, ale poté se strhla fáma informací, která celou situaci takzvaně „přikořenila“.

„Guarda civil“ kontroloři mají skutečně flotilu dodávkových vozidel, která monitorují, zda se řidiči dopouštějí přestupku jako například nepřipnutí bezpečnostního pásu nebo použití mobilního telefonu když řídí samotné vozidlo. Jiná vozidla či silniční dopravní prostředky, však nemají. Jediná kamuflážovaná vozidla používají právě zmíněná dodávková vozidla a potvrdil to Grande-Marlaska na tiskové konferenci.

Jakými tedy disponují prostředky, se kterými chtějí Traffic zvýšit toto léto sledování bezpečnosti a přestupků?

  • 1324 kontrolních bodů rychlosti, z toho 548 mobilních radarů, 12 vrtulníků a 764 kontrolních bodů s pevnou rychlostí 80 z nich

  • 216 kamer s vysokým rozlišením pro registrování ovládání mobilního telefonu za jízdy

  • 11 robotů pro regulační a řídící činnosti - aktivní od 3. července a 3 z nich s ohlašovací kapacitou.

  • 15 maskovaných dodávek

Dále ministr na tiskové konferenci uvedl, že během měsíců červenec a srpen bude probíhat rychlostní kampaň, alkohol a drogy za volantem, aby se pokusilo snížit počet nehod na silnicích, které v poslední době přibývají. Je tedy ověřené, že jediná vozidla bez řádného označení, kterou budou kontroloři používat toto léto pro všechny silniční sítě ve Španělsku, s výjimkou Baskicka, Katalánska a Navarry, jsou maskované dodávkové automobily a o použití maskovaných nákladních automobilů a motocyklů se neuvažuje.



90 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

Comments


bottom of page