Potíže s výměnou palet na různých firmách jsou komplikací, se kterou se musí vyrovnat dopravciv šude ve světě. Pokud se realizuje přeprava, většinou to nepůjde bez palet. V mnoha případech dnes nemá šanci dopravce vyslat řidiče, aniž by jej vybavil EURO paletami.
Pořádné zabezpečení jejich uskladnění v koších návěsu je nevyhnutelné. Ruku v ruce s krádeží palet přímo z návěsu na parkovišti přijde dopravce o objednávku přepravy zákazníkem a vozidlo musí rovněž novými paletami dovybavit.
V rámci ekonomického myšlení se dispečer potýká se situací, kdy nemá jinou možnost, než plánovat přepravy krátkodobým způsobem. Potřebuje mít jistotu, že vozidlo, které pro konkrétní nakládku posílá, je nejen paletami vybavené, ale palety jsou také v požadované kvalitě.
Velké procento krádeží je způsobeno nedostatkem bezpečných parkovišť nákladních vozidel. Nedostatek bezpečných parkovišť zůstává tedy jedním z nejvýznamnějších přispěvatelů k těmto zločinům. Řidiči jsou nuceni parkovat svá vozidla na čerpacích stanicích a průmyslových zónách, které nejsou pro drahé přepravy uzpůsobeny.
Dle statistik společnosti TAPA IIS počty krádeží z kamionů neustále rostou a za rok 2019 dosáhly historických hodnot. Údaje zpravodajských služeb jsou založeny na ztrátách nákladu, které mezinárodní orgány činné v trestním řízení, pojišťovny, výrobci a poskytovatelé logistických služeb nahlásili TAPA IIS.
Jak se bráníte krádežím nákladu vy?
Comments