top of page
Vyhledat

Mercedes již nabízí systém detekce mrtvých úhlů pro výhled řidiče z vozidla

Zařízení pro detekci mrtvých úhlů u těžkých nákladních vozidel bude v Evropské unii v letech 2022  až 2024 zcela  povinné.  Odbočení doprava s kamionem bude pro řidiče méně stresující. Skupina Daimler naznačuje, že zařízení Sideguard Assist je nyní k dispozici pro všechny jeho nákladní vozy Mercedes a to i pro vozidla již v provozu.  Tato pomůcka pro detekci  pohybu v mrtvém boku umožňuje zabránit mnoha nehodám ve městě. Zranitelní uživatelé jsou zejména chodci, cyklisté a  uživatelé skútrů na slepých místech vozidel. V Německu bude toto zařízení povinné od července 2021 a bude platit i pro dlouhé nákladní soupravy. Mercedes-Benz Trucks byl prvním výrobcem, který ji v roce 2016 nabídl v sériové výrobě  na nákladních vozech Actros a Antos. Dnes je s tímto zařízením dodáno více než jeden ze dvou nákladních vozidel dodaných do Francie nebo Německa.  Centrální část systému se skládá ze dvou radarových snímačů krátkého dosahu instalovaných na podvozku na pravé straně těsně před zadní nápravou. Pokrývají šířku 3,75  metrů v délce 18,75  metrů, plus 2  metry vpředu a 1  metr dozadu. Systém Sideguard Assist upozorní řidiče pomocí trojúhelníkové diody LED  instalované v kabině ve vzpřímené poloze nebo na obrazovce MirrorCam na straně spolujezdce a poté v případě potřeby převezme zvukový signál, vždy na straně spolujezdce, aby varoval přítomnost pohyblivé nebo pevné překážky v této oblasti.  Od konce roku 2019 je Sideguard Assist k dispozici pro Actros, Arocs a Econic postavené po roce 2017. U starších modelů nabízí výrobce jednodušší verzi s jediným radarem krátkého dosahu, který je schopen sledovat plochu přes šířku 3  metry a na délku 12  metrů.


Jsme rádi, že takové technologie přichází i do nákladních vozidel. V osobních vozech jsou běžné dlouhá léta. Jedním z důvodů je fakt, že systém hlídání mrtvého úhlu je v tak velkém voze nesrovnatelně složitější.

Je možné, že řada řidičů bude systém vnímat jako obtěžující. Ano, bude blikat, bude vysílat zvuková znamení apod. Ale jde o pokrok, jde ochanu zdraví a životů, majetku. Proto je jednoduše dobře, že systém hlídání mrtvého úhlu bude povinný.


Co myslíte? Máte zkušenost s podobným řešením u sebe ve svém nákladním autě?






80 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

Comentarios


bottom of page