1. Na která vozidla se vztahují předpisy pro profi řidiče?
Předpis, který se vztahuje k řidiči, je ten nejdůležitější
nařízení ( ES ) č. 561/2006 o pracovním režimu řidiče
Předpis, který se vztahuje k obsluhovaného tachografu řidičem
nařízení ( EU ) č. 165/2014 o tachografech
Prakticky, se vztahují na veškerou přepravu s vozidly, která:
slouží k přepravě zboží
jsou řízena na veřejných komunikacích
jejich celková přípustná hmotnost včetně přívěsů nebo návěsů je nad 3,5 t
Ovšem pozor, nejen řidiči vozidel s celkovou hmotností (včetně přívěsů nebo návěsů) nad 3,5 t musí v Německu zaznamenávat níže uvedené doby činnosti. Také řidiči vozidel používaných k přepravě zboží vozidla jejichž celková hmotnost včetně přívěsů nebo návěsů je větší než 2,8 t a nepřevyšuje 3,5 t musí zaznamenávat činnosti, pokud nejsou vedeny výjimkou o působnosti zákona o pracovní době.
doby řízení
všechny ostatní pracovní hodiny
přestávky v řízení
doby odpočinku
Vozidla musí být vybaveno tachografem. Pokud nemá řidič možnost zabudovaného zařízení, důkaz o činnosti musí být poskytnut
pomocí ručních záznamů (viz.: přiložený vzor pod textem)
Ty se vyrábějí pro každý den samostatně a musí poskytnout informace na každém z listu
jméno a příjmení řidiče
datum
oficiální registrační číslo - SPZ
počet najetých kilometrů na začátku a na konci cesty
Záznamové povinnosti jsou splněny, pokud se záznamy provádějí na formuláři založeném na vzoru. Na druhou stranu, pokud celková hmotnost vozidla je 2,8 t nebo méně (včetně přívěsů nebo návěsů), neexistuje podle zákona o řidičských službách žádná povinnost.
2. Jaké jsou pokuty za porušení v bodu č. 1.
Drobné správní delikty mohou být za kontroly potrestány pokutou do výše 35 EUR.
Sazby výstražných poplatků v právním řádu řidiče obvykle činí 30 EUR
například, pokud je denní doba řízení překročena do 9 minut
pokud je předepsaná minimální délka pravidelné týdenní doby odpočinku do jedné hodiny
Pokud jsou časové překročení delší než uvedené výše, řeší se přestupky ve správním řízení a jsou potrestány pokutou mnohonásobně vyšší. Zde může sahat výše pokuty do
5 000 eur pro řidiče a až
15 000 eur pro podnikatele
K pokutám se přičítají také poplatky ve výši 5% pokuty (minimálně 20 EUR), na náklady vynaložené na správní orgán.
Dvě rady na závěr. Je potřebné, dávat si pozor na celkovou hmotnost, která se od té v Česku nebo na Slovensku liší. Dbejte i na správnou evidenci pracovní doby. Není potřeba se soustředit na každou minutu, kterou trávíte na parkovišti v době povinné přestávky. S čím je ovšem potřeba počítat i na parkovištích? Kontrolor se může podívat - například při výměně pneu, jestli máte správný znak jiné práce na tachografu. V případě vyjetí po pauze (9 h a více), nevyjíždějte hned od tachografem zaznamenaného znaku lůžka - i 8 min zadaného jiného znaku (například pohotovost), vás může dělit od zbytečných otázek kontrolora a jejich hledání.
댓글