top of page
Vyhledat

Na váhu? Raději zaplatí pokutu. Na kamiony chybí páky, volá se po úpravě zákonů

Mnozí si pamatujete nedávný případ, kdy řidič přetíženého kamionu raději zaplatil 100 tisíc korun pokuty, než by se nechal zvážit.


"Podle krajského koordinátora BESIP Miroslava Charouze s takovými situacemi část dopravců počítá. „Není náhoda, že řidič měl u sebe takovou hotovost,“ říká Charouz. „Se sankcí počítají. Těžko říct, o kolik byl náklad v tom to případě přetížený. Limit v Česku je 48 tun a za každou tunu navíc je pokuta devět tisíc korun, takže by musel být přeložený alespoň o deset tun, aby se mu vyplatilo odmítnout,“ vypočítal Charouz. Zároveň připomíná, že takové vozidlo nemůže pokračovat v jízdě a dopravce musí náklad přeložit, aby se dostal na povolené hodnoty. Zmiňuje i skryté bezpečnostní. Obzvlášť starší silnice přetížením projíždějících souprav velmi trpí. „Když takové auto projede po na staré silnici a někde v zatáčce udělá drobnou trhlinu v asfaltu, protože je to obrovský tlak, v zimě tam nateče voda a dílo zkázy pak dokoná mráz,“ podotýká Charouz. Kromě Jesenicka vidí jako nejvíce poničené silnice ty na Prostějovsku. Také Nejvyšší kontrolní úřad před časem konstatoval, že na špatném stavu silnic se výrazně podepisují právě přetížené kamiony. „Jeden přejezd nápravy o hmotnosti 10 tun má na vozovku přibližně stejný účinek jako 16 přejezdů nápravy o hmotnosti pět tun nebo 125 přejezdů nápravy o hmotnosti tři tuny,“ vypočetl v roce 2022 úřad. Cizinci přitom mají proti tuzemským firmám skrytou výhodu, upozorňuje sdružení dopravců Česmad Bohemia. V případě zasílání pokut do zahraničí je totiž proces komplikovanější, protože se tam nemůže nepřevzatá písemnost pokládat za automaticky doručenou, informovala nedávno MF DNES."



56 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Comentarios


bottom of page