top of page
Vyhledat

Nedělní úvaha a soutěž o první dárek od d365.cz!

Covid-19 zasáhl do našeho kamioňáckého života víc, než si svět kolem nás uvědomuje. V TV, v rádiu se mluvilo o hotelech, restauracích, turistických průvodcích. Chápeme to, je to hodně vidět. Restaurace zavřené, hotely taky. V Praze, v Krumlově nepotkáte na ulicích nikoho, kdo nemluví česky, nepotkáte.

Ale co řidiči?

Okolnosti způsobené sCovid-19 ukázaly, že je na trhu dostatečná kapacita k pokrytí poptávky dopravců. Kapacita vs. poptávka po přepravě a nastavená omezení transportu zboží mezi zeměmi způsobila jednoznačně zvýšení nezaměstnanosti mezi řidiči kamionů.


Koho se to týkalo a jak?

Například řidičů, co pracují v zahraničí. Hned po návratu domů logicky začali hledat práci jinde v České republice. Složitější situace nastala u řidičů z autobusové dopravy. Pokud neměli řidiči oprávnění na další skupiny C anebo C+E, neměli jinou možnost, než se obrátit na prudce rostoucí poptávku v kurýrních firmách.

Ti všichni, co obsadili pracovní místa v kurýrních firmách, měli největší šanci na výdělek. Kurýrní společnosti se tím mohli rychleji přizpůsobit poptávce. A mohli si dovolit si i řidiče, a pak je i nad rámec odměnit, či jim vylepšit benefity k vyšší motivaci. Minimálně na počátku karantény.

Zdatně řidičům konkurovali jiné profese. Ať to byli herci, personál z hotelů a zavřených restaurací. Technicky vzato, e-shopy a jejich logistika bylo snad jediné odvětví, kde nastal masivní nábor lidí.

Dopad na autobusové společnosti, byl a je z jistého pohledu fatální. Dopravci neměli možnost, jak se se situací vyrovnat a hromadně odstavovali svá vozidla. Tím došlo v následující fázi i k propouštění zaměstnanců - řidičů. 

Dopravci změnili své priority. Lze říct, že poptávka po řidičích výrazně klesla a dopravci řidiče odmítali.


Co bude dál?

Až se ekonomika vrátí do stavu před karanténou, ke svému doufejme podobnému stavu, je předpoklad, že se nevrátí řidiči, kteří ztratili zájem o toto povolání. Proč? Např. z důsledku odchodu do důchodu. Dále se řidičům nebude se chtít cestovat a být mimo své domovy i 2 týdny, na cestách. Zvyknou si na jiný rytmus. I on i se přizpůsobí, že zůstanou u e-shopů, v lokální relativně pohodlné autobusové dopravě. Návrat do ekonomické vyrovnanosti, se tak v odvětví dopravy možná ještě zhorší. Není totiž jasné, kolik lidí využije této příležitosti jako šanci k trvalé změně. 

Stále platí velké množství omezení. Cestování, turistice i nadále brání jedna zásadní komplikace – vlaky a autobusy, letadla prostě nelétají. Na Slovensku platí omezení mezistátní autobusové a vlakové dopravy. Z Česka se na Slovensko člověk zatím dostane jen autem, pěšky a ode dneška i vlakem. Na slovenské straně zůstává kontrola jiných státních příslušníků, i když s naší zemí se stát vrací do normálu.

Budeme doufat a držet si palce! I když situace občas není úplně růžová a budoucnost někdy je skryta v oparu, víme, že nakonec bude dobře!

Jak to vidíte vy? Jak se kolem vás změnila situace? Pište do komentářů, rádi se dozvíme i zkušenosti od vás.


Kvíz

Ten, kdo dočetl nedělní úvahu až do tohoto místa, má šanci získat od nás odměnu. Máme pro vás první kvíz s odměnou. Odpovězte na těžkou otázku.

Otázka:

V které písni se vyjmenovává všechno možné pro řidiče, a působí to jako jeden monolog z jednoho českého filmu o chalupaření?

Nápověda:

Není nad precizní práci obočí interpreta!


Kdo uhodne, pište. Kdo neuhodne, ať píše taky! Ten, kdo uhodne, bude možná odměněn prvním dárkem od d365.cz a získá zajímavou cenu. Vylosujeme výherce!

Konec soutěže je neděle 14. června 2020, 18 hod.


A když vás bude hodně, odhalíme, kdo jsme!


Tak se snažte!



30 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Vznikne český BAG

Snad každý řidič kamionů zná německý BAG, který do jisté míry u našich západních sousedů supluje silniční policii. Brzy se podobné vymoženosti dočkají řidiči kamionů i u nás: "Na podnikání v silniční

Comments


bottom of page