top of page
Vyhledat

Německý svaz logistiky žaluje noční zákaz jízdy v Tirolsku u Evropské komise

Z důvodu pokračujících masivních problémů při tranzitní přepravě přes Alpy v Tirolsku předložil německý svaz logistiky (BGL) formální stížnost proti porušování EU práva.


Konkrétně BGL ve spojení s řadou dalších svazů žaluje u Evropské komise pravidlo, platné od 1.1.2021, zákazu noční jízdy na Inntauautobahn a z něj vyplývající významné omezení EU práva na volný pohyb zboží uvnitř EU. Proti dalším opatřením Tirolska, jako např. sektorový zákaz nebo blokové odbavení, BGL žalobu ještě připravuje.


Tento úsek Inntalautobahn-u je nejdůležitější silniční spojení mezi Německem a Itálií. U nočního zákazu jde o nepřiměřené omezení, které zásadně ovlivňuje ekonomiku. Noční zákaz byl zaveden s vcílem zlepšit kvalitu ovzduší. Ve skutečnosti je ale dosažen opak - drastická redukce otevřených oken, kdy kamiony můžou jezdit, zahušťuje provoz a oměle vytváří zácpy a zvyšuje spotřebu vozidel a tím i zhoršuje kvalitu ovzduší. Kromě toho noční zákaz diskriminuje dopravce, kteří nemají sídlo v Tirolsku, anebo nenakládají nebo nevykládají v té oblasti. Alternativní způsoby přepravy, jako např. železnice, nejsou reálnou alternativou, kvůli své malé kapacitě.


EU Komise tuto žalobu projedná do 12 měsíců a rozhodne, jestli spustí proces porušení EU práva vůči Rakousku.


149 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Plošný zákaz předjíždění kamionů na dálnicích přichází

Tento týden začnou silničáři instalovat na D1 dopravní značení pro plošný zákaz předjíždění kamionů mezi Mirošovicemi a Brnem. Postupně mají přibýt další úsek D1 i další dálnice. Zákaz předjíždění se

V Texasu chystají chytrou dálnici, bude sama komunikovat s vozidly

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům? Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytr

bottom of page