top of page
Vyhledat

Německý svaz logistiky žaluje noční zákaz jízdy v Tirolsku u Evropské komise

Z důvodu pokračujících masivních problémů při tranzitní přepravě přes Alpy v Tirolsku předložil německý svaz logistiky (BGL) formální stížnost proti porušování EU práva.


Konkrétně BGL ve spojení s řadou dalších svazů žaluje u Evropské komise pravidlo, platné od 1.1.2021, zákazu noční jízdy na Inntauautobahn a z něj vyplývající významné omezení EU práva na volný pohyb zboží uvnitř EU. Proti dalším opatřením Tirolska, jako např. sektorový zákaz nebo blokové odbavení, BGL žalobu ještě připravuje.


Tento úsek Inntalautobahn-u je nejdůležitější silniční spojení mezi Německem a Itálií. U nočního zákazu jde o nepřiměřené omezení, které zásadně ovlivňuje ekonomiku. Noční zákaz byl zaveden s vcílem zlepšit kvalitu ovzduší. Ve skutečnosti je ale dosažen opak - drastická redukce otevřených oken, kdy kamiony můžou jezdit, zahušťuje provoz a oměle vytváří zácpy a zvyšuje spotřebu vozidel a tím i zhoršuje kvalitu ovzduší. Kromě toho noční zákaz diskriminuje dopravce, kteří nemají sídlo v Tirolsku, anebo nenakládají nebo nevykládají v té oblasti. Alternativní způsoby přepravy, jako např. železnice, nejsou reálnou alternativou, kvůli své malé kapacitě.


EU Komise tuto žalobu projedná do 12 měsíců a rozhodne, jestli spustí proces porušení EU práva vůči Rakousku.


147 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

Comments


bottom of page