top of page
Vyhledat

Nikola: jméno pro elektro-truck

Nikola Tre Systém Iveco S-Way byl poprvé představen v Madridu. V rámci spolupráce - která zahrnuje dvě užitková vozidla a pohonné značky CNH Industrial - Iveco a FPT Industrial.

První testy nového elektrického tahače, již proběhly a jeho design i vlastnosti v podobě využití na silnicích, jsou pro dopravní trh lákavé. Za pomocí rozsáhlé akce IVECO v podobě prodejních a poprodejních služeb, můžeme první prototypy potkat na silnicích již v druhé polovině roku 2021.


Nikola Tre byl představen i v USA v dubnu 2019. Jako prototyp kamionu s nesrovnatelnými emisemi dosavadních tahačů dieselových a benzinových motorů.

Nikola Tre 4 × 2 by měl podporovat dojezd až 400 km. Na palubě bude modulární bateriový systém s celkovou kapacitou až 720 kWh, který lze přizpůsobit požadavkům zákazníka. Elektrická pohonná jednotka bude dodávat nepřetržitý výkon 480 kW a až 1 800 Nm.

Nejedná se tedy o tahač, který by dokázal konkurovat vzdálenosti v mezinárodní dopravě: Je určen tam, kde je zajímavé řešit emise CO2. Kde? Tam, kde je požadován ústup těžkých nákladních vozů. Náhrada nafty a benzínu je očividná ve městech a příměstských zónách.

Budoucnost by tedy mohla být pro řidiče výraznou změnou. Přenechání vykládek a nakládek na elektrické kolegy. V některých firmách i průmyslových zónách, již to takto běžně probíhá. Jen chybí elektrický nákladní kolega.


15 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

Comments


bottom of page