top of page
Vyhledat

Odstraňování byrokracie v práci řidiče i dispečera

Nejeden řidič si v našich diskusích posteskne nad tím, že jeho práce už není tím co bývala. Na jednu stranu má na všechno méně času, na druhou stranu je ke všemu čím dál více pravidel, nařízení a papírování.


Výbor Evropského parlamentu pro dopravu v minulém týdnu potvrdil dohodu ministrů dopravy EU v nařízení o informacích o elektronické nákladní dopravě (eFTI).  Potřeba efektivity řidičů je významná. Pracovní doba a možnost odpočinku nevyhnutelná a papírová forma dokumentace k nákladu v přepravě, je v dnešní době zbytečná. Digitalizace přinese řidiči výhody:


  • klíčové zefektivní jeho práce

  • snížená administrativní zátěž 

  • nekompletnost CMR se díky okamžitého přenosu stane viditelná a neponese za ni odpovědnost řidič

  • kopie bude lehce dohledatelná

  • komunikace mezi dispečerem a řidičem bude dávat smysl


Současná krize COVID-19 ukazuje důležitost digitálních řešení v logistickém řetězci. Evropská komise důrazně doporučuje, aby členské státy EU opustily papírovou podobu a plně přijaly digitální výměnu informací. Tato nová pravidla reagují na požadavky partnerů na digitalizaci v sektoru silniční dopravy. Iniciativa ze strany asociací doprav je sofistikovaná. Právní předpisy podporující e-CMR, které budou mít kladný dopad i na komunikaci mezi podniky a správou v EU.

144 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Kamiony s dieslem se do roku 2040 přestanou v EU prodávat

Na portálu Fdrive.cz vyšel článek, který uvádí: "Evropští zákonodárci podle tiskové zprávy Evropského parlamentu odsouhlasili cíle emisí CO2 pro těžká nákladní vozidla, které povedou k úplnému ukončen

bottom of page