top of page
Vyhledat

Odstraňování byrokracie v práci řidiče i dispečera

Nejeden řidič si v našich diskusích posteskne nad tím, že jeho práce už není tím co bývala. Na jednu stranu má na všechno méně času, na druhou stranu je ke všemu čím dál více pravidel, nařízení a papírování.


Výbor Evropského parlamentu pro dopravu v minulém týdnu potvrdil dohodu ministrů dopravy EU v nařízení o informacích o elektronické nákladní dopravě (eFTI).  Potřeba efektivity řidičů je významná. Pracovní doba a možnost odpočinku nevyhnutelná a papírová forma dokumentace k nákladu v přepravě, je v dnešní době zbytečná. Digitalizace přinese řidiči výhody:


  • klíčové zefektivní jeho práce

  • snížená administrativní zátěž 

  • nekompletnost CMR se díky okamžitého přenosu stane viditelná a neponese za ni odpovědnost řidič

  • kopie bude lehce dohledatelná

  • komunikace mezi dispečerem a řidičem bude dávat smysl


Současná krize COVID-19 ukazuje důležitost digitálních řešení v logistickém řetězci. Evropská komise důrazně doporučuje, aby členské státy EU opustily papírovou podobu a plně přijaly digitální výměnu informací. Tato nová pravidla reagují na požadavky partnerů na digitalizaci v sektoru silniční dopravy. Iniciativa ze strany asociací doprav je sofistikovaná. Právní předpisy podporující e-CMR, které budou mít kladný dopad i na komunikaci mezi podniky a správou v EU.

144 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

Comments


bottom of page