Studie pojišťovny TT Club a BSI (British Standards Institution) má rok 2020 odlišný charakter než ostatní roky, co se týče krádeže nákladu. Není třeba hledat příliš daleko vysvětlení tohoto atypismu, které souvisí s výskytem nových cílů ukradených produktů, kterými zejména jsou ochranné roušky, hydroalkoholový gel a samotné testy.
Celosvětově zůstává krádež zboží v tranzitu dominantní (71%, oproti 87% v roce 2019), ale podíl krádeží skladů se v roce 2020 zvýšil
Důsledky zdravotní krize, úzká místa v přístavech a dočasné nadměrné skladování zvýšily riziko krádeže v tomto segmentu
V Evropě došlo v roce 2020 ke 48% krádeží zboží ve skladech, výrobních závodech, nebo přímo u přepravce
Krádeže z parkovišť a odpočívadel nyní představují pouze z 19% (oproti 54% v roce 2019)
Mezi země s vysokým rizikem krádeže nákladu v roce 2020 patřila Brazílie, Indie, Mexiko, Německo, Rusko a Spojené království
Nejpostiženějším odvětvím s 31% krádeží je potravinářský a nápojový průmysl
Zloději také drží krok s technologií - náklad jakékoli rozumné hodnoty je zajištěn těsněními na dveřích přívěsu, ale toto bezpečnostní opatření se stále více překonává - v poslední době došlo k několika případům lidí, kteří používají 3-D tiskárny k výrobě replik těchto těsnění.
Plyne z toho zásadní informace. Zboží není dostatečně chráněné před krádežemi ve firmách a provozech, jak chce dosáhnout Evropská studie ke zlepšení krádeží na cestách? Jsou řidiči v bezpečí a mají dostatek podpory či zázemí v případě nouze? Způsoby krádeže ukázaly mnohem větší rozmanitost zlodějských metod.
Komentáře