15.9. Scania oznámila uvedení své první řady elektrických nákladních vozidel, což je významný milník na cestě k udržitelnému dopravnímu systému. Zpočátku se zaměřuje na plug-in hybridní a čistě elektrická nákladní vozidla pro provoz ve městech, jako je například distribuce v obchodech. V nadcházejících letech bude Scania pokračovat v rozvoji řady elektrických vozidel pro všechny oblasti využití, včetně dálkové přepravy a stavebnictví.
S velkou hrdostí oznamujeme začátek dlouhodobého závazku společnosti Scania v oblasti elektrifikace, říká generální ředitel společnosti Scania Henrik Henriksson. V příštích několika letech budeme každý rok uvádět na trh elektrifikované produkty a v souladu s cílem v současné době reorganizujeme naši výrobu. Obzvláště důležité je, že během několika let spustíme také elektrická nákladní vozidla pro dálkovou dopravu.
Model 20091-007
Plně elektrický nákladní vůz Scania je nabízen s kabinami řady L a P - je vybaven akumulátorem o výkonu 165–300 kWh pro elektromotor o výkonu 230 kW, což odpovídá přibližně 310 k.
Zákazníci si mohou vybrat buď pět nebo devět baterií, přičemž baterie poskytuje na jedno nabití dojezd až 250 km.
Plug-in hybridní nákladní vůz Scania, který je nabízen také s kabinami řady L a P, poskytuje příležitost ujet dlouhé vzdálenosti se spalovacím motorem a poté v případě potřeby přejít na elektrický provoz až na 60 km. S obnovitelnými palivy tak mohou přepravci významně snížit své emise CO2.
Obě tyto technologie jsou založeny na modulárním systému Scania s komponenty, které byly vyzkoušeny a testovány na celé řadě nákladních vozidel Scania, která je známá svou odolností a spolehlivostí.
Přestože elektrická vozidla v některých ohledech představují novou technologii, přijali jsme veškerá možná opatření, abychom zajistili stejnou spolehlivost, říká Anders Lampinen, ředitel společnosti New Technologies. Scania znamená prémiovou kvalitu a samozřejmě také odlišuje naše elektrická nákladní vozidla.
Model 20110-009
Kromě nákladní a chlazené dopravy lze elektrické nákladní automobily výhodně využívat také s nástavbami, jako jsou výměnné nástavby, sklápěcí plošiny, míchačky cementu a pro sběr odpadu, jakož i pro hasičské a záchranné služby.
U plně elektrického nákladního vozu je na výběr z pěti baterií s celkovou kapacitou 165 kWh nebo devíti baterií s instalovanou kapacitou 300 kWh. Po vyjmutí spalovacího motoru se do předchozího umístění motoru umístí baterie, přičemž zbývající čtyři nebo osm baterií bude umístěno po straně podvozku.
Díky připojení systému kombinovaného nabíjení (CCS) o výkonu 130 kW DC lze baterie snadno nabíjet. Doba nabíjení je u možnosti s pěti bateriemi kratší než 55 minut a u možnosti s devíti bateriemi méně než 100 minut. Současně jsou baterie průběžně nabíjeny během provozu brzdnou energií.
Vzhledem k tomu, že plug-in hybridní vůz má také spalovací motor, je prostor pro baterie menší. Je vybaven třemi bateriemi o instalované kapacitě 90 kWh pro elektromotor 115 kW. Doba nabíjení z nuly na 80 procent je přibližně 35 minut a kromě nabíjení pomocí brzdné energie lze během nabíjení a vykládání zvýšit výkon baterie. V kombinaci s elektrickým hnacím ústrojím je k dispozici spalovací motor o výkonu 280–360 k. Dojezd v čistě elektrickém provozu je 60 km.
Související články
Comments