top of page
Vyhledat

Staré karty řidičů v nových tachografech zčásti nefunkční

Na webu eLogistika vyšel článek o problému s nefunkčností starých karet řidičů, kde se mimo jiné píše:


"Od 21. srpna 2023 se na základě unijního rozhodnutí nesmí prodávat nová nákladní vozidla s hmotností nad 3,5 tuny s tachografem druhé generace G2/V1, ale pouze s novější verzí, tedy s tachografem druhé generace G2/V2. Tato změna se očekávala, nastal však problém.


Aby řidič mohl využívat všechny funkce tachografu druhé generace V2, musí pracovat s kartou řidiče stejné verze G2/V2, ne se starým typem V1. Většina řidičů má karty typu V1. Když ji řidič založí do nového tachografu, část nových funkcí je nefunkčních. Jak upozorňuje společnost ČSAD Uherské Hradiště, která je členem sdružení ČESMAD Bohemia, tento problém lze řešit jedině výměnou karet za novější, ale ta je možná na základě zákona pouze po pěti letech, nebo v případě poškození či ztráty."


114 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

Commentaires


bottom of page