Vozidla Euro 5 nesmí jet do Stuttgartu. Spolková země Bádensko-Württembersko neustále bojuje proti tomuto zákazu a snaží se přesvědčit soud o nesprávném nařízení. Pokud chce vozidlo Euro 5 najet do Stuttgartu, od 1.7.2020 již nesmí. Vztahuje se na toto nové nařízení Německé vlády, které i přes spory od roku 2017 je v platnosti.
Správní soud ve Stuttgartu zamítl naléhavou žádost, na jejímž základě by měl být pozastaven zonální zákaz jízdy i pro vozidla Euro 5 až do vydání konečného soudního rozhodnutí. Soudci však zdůraznili, že zákazy řízení v celé Stuttgartské ekologické zóně nejsou pro splnění požadavků absolutně nezbytné. Kromě toho pátá aktualizace plánu čistého ovzduší nechává pro město Stuttgart otevřené dveře. Pokud 3 měsíční hodnota měření v dubnu 2020 prognosticky ukáže, že mezní hodnota bude dodržena do roku 2020, od opatření bude upuštěno.
Podobně to vidí ministr vnitra Thomas Strobl. Podle dopisu od Strobla Hermannovi je nyní nejvyšší povinností odstranit nedostatky, na které poukázali soudci v žalobě, shromáždit potřebné údaje a znovu je předložit soudu. Soud jasně ukázal, že zákazům řízení se lze vyhnout.
Vzhledem k použitelným zákazům zónového řízení pro vozidla Euro 5 se v současné době staví značky na přibližně 160 místech. Uplatňují se ve Stuttgartské pánvi a v okresech Bad Cannstatt, Feuerbach a Zuffenhausen - tzv. Malé ekologické pásmo. Všechna označení by měla být zavedena do začátku září. Na žádost ministerstva dopravy se kontroly a sankce pravděpodobně nebudou konat až do října.
Město Stuttgart hovoří o přechodném období tří měsíců. Od října bude pokutován řidič za porušení porušení pokutu ve výši 100 EUR plus správní poplatky ve výši 28,50 EUR.
Německá Vláda zvažuje i zákaz pro vozidla Euro 6. Opatření totiž zahrnuje zonální zákaz vozidel s dieselovými motory i pod emisní touto normou. Prozatím, tomu však není a zástupci Stutgarttu proti jeho zavedení usilovně bojují.
Comentarios