top of page
Vyhledat

Svět autonomních vozidel dává zpátečku

Portál The Verge přinesl obsáhlý článek na téma autonomní řízení. Uvádí, že po letech pozitivních zpráv o budoucnosti vozidel bez řidiče a téměř neomezeným zdrojům peněz, které se do něj lily, toto odvětví v současnosti čelí nepříjemné skutečnosti.


Tou první je, že autonomní vozidla jsou mnohem více vzdáleny masové výrobě, než se dosud říkalo. Tou druhou je, že vývoj bude mnohem dražší. A třetí pravdou je, že firmy, které vznikly čistě za účelem vývoje autonomního vývoje, nepřežijí. Tyto firmy se postupně stávají součástí velkých automobilek nebo jiných koncernů, aby získaly stabilnější podmínky pro svůj rozvoj.


Tyto změny můžou indikovat změnu priorit v odvětví. Původní miláček investorů - robotaxíky (nebo taxíky bez řidiče) jsou definitivně out. Naopak využití v průmyslu a logistice budou hlavní prioritu do budoucna. Využití na stavbách, v důlních průmyslu, přepravě nákladu, nebo v zemědělství zajímá investory nejvíce.


Myšlenka autonomních vozidel, které dokáží jet kamkoliv, je pořád živá. Jen je daleko vzdálenější než se donedávna myslelo. Inženýři a střední management do vždy věděli. Byli to ředitelé firem, kteří deklarovali tyto optimistické vize s vidinou nalákání velkých investic.




87 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

Comments


bottom of page