top of page
Vyhledat

Aktuální přehled výjimek z Nařízení (ES) 561/2006

Belgie

  • výjimka platná do 31/05/2020

  • platnost pro přepravy: řidiči zapojení pro zásobování základním zbožím - potraviny, léky, lékařské vybavení, pohonné hmoty

  • týdenní doba řízení nesmí přesáhnout 59 h

  • celková doba řízení během následujících dvou týdnů nesmí přesáhnout 96 h

  • týdenní doba odpočinku 24 h až po 7 h celcích

  • řidič smí ve vozidle čerpat týdenní odpočinek za předpokladu, že má k dispozici lůžko a s vozidlem se nebude pohybovat


Česká Republika

  • výjimka platná do 31/05/2020.

  • platnost pro přepravy: všechny vnitrostátní a mezinárodní přepravy zboží

  • denní doba řízení nesmí přesáhnout 11 h

  • týdenní doba řízení nesmí přesáhnout 60 h

  • celková doba řízení během následujících dvou týdnů nesmí přesáhnout 100 h

  • denní odpočinek povolen 9 h namísto 11 h

  • týdenní doba odpočinku 24 h až po 7 h celcích

  • řidič smí ve vozidle čerpat týdenní odpočinek za předpokladu, že má k dispozici lůžko a s vozidlem se nebude pohybovat


Francie

  • výjimka nebyla prodloužena


Německo

  • všeobecná výjimka z N561 byla zrušena

  • nová výjimka existuje, ale je komplikovanější, protože specifikuje vybrané druhy zboží a je tam riziko, že to řidič nebo dopravce nezařadí správně. Z toho důvodu doporučujeme v Německu vycházet z toho, že platí standardní N561 - pokud bude velký zájem o detaily i této výjimky, rádi vám ji představíme

Polsko

  • v případě Polska NEMÁME potvrzeno z oficálních zdrojů. Nicméně informace byla zveřejněna v Polských médiích a praxe ze silnic to zatím potvrzuje. Kdyby se někomu dostal do ruky oficiální zdroj, budeme velmi vděčni za přeposlání

  • výjimka platí do 31/05/2020

  • platnost pouze pro dopravu při návratu kamionu ze zahraničí a jen pro řidiče Polské národnosti nebo s trvalým pobytem v Polsku

  • denní doba řízení nesmí přesáhnout 11 h

  • týdenní doba řízení nesmí přesáhnout 60 h

  • celková doba řízení během následujících dvou týdnů nesmí přesáhnout 96 h

  • nepřetržitá jízda prodloužena na max. 5:30 h

  • řidič smí ve vozidle čerpat týdenní odpočinek za předpokladu, že má k dispozici lůžko a s vozidlem se nebude pohybovat

Rakousko

  • výjimka platí do 31/05/2020

  • platnost na přepravy: veškeré přepravy zboží

  • denní doba řízení nesmí přesáhnout jednou 11 h

  • týdenní doba řízení maximálně 60 h

  • celková doba řízení během následujících dvou týdnů nesmí přesáhnout jednou 100 h


Slovensko

  • výjimka platí do 31/05/2020

  • platnost na přepravy: všechny vnitrostátní a mezinárodní přepravy zboží

  • denní doba řízení nesmí přesáhnout 11 h

  • týdenní doba řízení maximálně 60 h

  • dvoutýdenní období až 96 h

  • nepřetržitá jízda prodloužena na max. 5:30 h

  • denní odpočinek povolen 9 h namísto 11 h


Španělsko

  • výjimka platná do 31/05/2020

  • platnost veškeré přepravy zboží

  • denní odpočinek povolen 9 h namísto 11 hodin

  • řidič smí ve vozidle čerpat týdenní odpočinek za předpokladu, že má k dispozici lůžko a s vozidlem se nebude pohybovat



157 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page