Belgie
výjimka platná do 31/05/2020
platnost pro přepravy: řidiči zapojení pro zásobování základním zbožím - potraviny, léky, lékařské vybavení, pohonné hmoty
týdenní doba řízení nesmí přesáhnout 59 h
celková doba řízení během následujících dvou týdnů nesmí přesáhnout 96 h
týdenní doba odpočinku 24 h až po 7 h celcích
řidič smí ve vozidle čerpat týdenní odpočinek za předpokladu, že má k dispozici lůžko a s vozidlem se nebude pohybovat
Česká Republika
výjimka platná do 31/05/2020.
platnost pro přepravy: všechny vnitrostátní a mezinárodní přepravy zboží
denní doba řízení nesmí přesáhnout 11 h
týdenní doba řízení nesmí přesáhnout 60 h
celková doba řízení během následujících dvou týdnů nesmí přesáhnout 100 h
denní odpočinek povolen 9 h namísto 11 h
týdenní doba odpočinku 24 h až po 7 h celcích
řidič smí ve vozidle čerpat týdenní odpočinek za předpokladu, že má k dispozici lůžko a s vozidlem se nebude pohybovat
Francie
výjimka nebyla prodloužena
Německo
všeobecná výjimka z N561 byla zrušena
nová výjimka existuje, ale je komplikovanější, protože specifikuje vybrané druhy zboží a je tam riziko, že to řidič nebo dopravce nezařadí správně. Z toho důvodu doporučujeme v Německu vycházet z toho, že platí standardní N561 - pokud bude velký zájem o detaily i této výjimky, rádi vám ji představíme
Polsko
v případě Polska NEMÁME potvrzeno z oficálních zdrojů. Nicméně informace byla zveřejněna v Polských médiích a praxe ze silnic to zatím potvrzuje. Kdyby se někomu dostal do ruky oficiální zdroj, budeme velmi vděčni za přeposlání
výjimka platí do 31/05/2020
platnost pouze pro dopravu při návratu kamionu ze zahraničí a jen pro řidiče Polské národnosti nebo s trvalým pobytem v Polsku
denní doba řízení nesmí přesáhnout 11 h
týdenní doba řízení nesmí přesáhnout 60 h
celková doba řízení během následujících dvou týdnů nesmí přesáhnout 96 h
nepřetržitá jízda prodloužena na max. 5:30 h
řidič smí ve vozidle čerpat týdenní odpočinek za předpokladu, že má k dispozici lůžko a s vozidlem se nebude pohybovat
Rakousko
výjimka platí do 31/05/2020
platnost na přepravy: veškeré přepravy zboží
denní doba řízení nesmí přesáhnout jednou 11 h
týdenní doba řízení maximálně 60 h
celková doba řízení během následujících dvou týdnů nesmí přesáhnout jednou 100 h
Slovensko
výjimka platí do 31/05/2020
platnost na přepravy: všechny vnitrostátní a mezinárodní přepravy zboží
denní doba řízení nesmí přesáhnout 11 h
týdenní doba řízení maximálně 60 h
dvoutýdenní období až 96 h
nepřetržitá jízda prodloužena na max. 5:30 h
denní odpočinek povolen 9 h namísto 11 h
Španělsko
výjimka platná do 31/05/2020
platnost veškeré přepravy zboží
denní odpočinek povolen 9 h namísto 11 hodin
řidič smí ve vozidle čerpat týdenní odpočinek za předpokladu, že má k dispozici lůžko a s vozidlem se nebude pohybovat
Comments