Důležitou změnou, kterou přinesla novelizace Nařízení (EU) 561/2006 (nyní nově pod označením Nařízení (EU) 2020/1054), je organizace práce dopravcem.
Co tedy tato změna přináčí pro Článek 8, odstaec 8a - Nařízení 2020/1054? Do původního znění, se vkládá toto
1. Dopravce organizuje práci řidiče takovým způsobem, aby se řidič mohl v průběhu každých 4 po sobě následujících týdnů vrátit
do provozovny zaměstnavatele (na základnu) kde jeho týdenní doba odpočinku začíná
na základnu zaměstnavatele nebo do svého bydliště s cílem strávit tam nejméně jednu ze čtyř běžných týdenních dob odpočinku
týdenní dobu odpočinku delší než 45 hodin, kdy se čerpá náhrada za zkrácenou týdenní dobu odpočinku
2. Pokud však řidič čerpal dvě po sobě jdoucí zkrácené týdenní doby odpočinku v souladu s Nařízením 2020/1054 o zkrácených dobách odpočinku
organizuje dopravce práci řidiče takovým způsobem, aby se řidič mohl vrátit před zahájením běžné týdenní doby odpočinku trvající déle než 45 hodin čerpané náhradou zpět "domů" = obvyklé místo svého bydliště
Dopravce dokumentuje plnění této povinnosti a uchovává dokumentaci tak, aby ji mohl předložit na žádost kontrolních orgánů.
Doporučujeme:
pokud trávíte 45 h pauzu na hotelu (motelu, penzionu atd.), nezapomeňte si ponechat kopii účtenky, případně si potvrdit vytisknutý lístek z tachografu na zadní stranu na hotelu (čestné prohlášení a podobně…), které si ponecháte u sebe v případě kontroly ze strany policie a kontrolních orgánů během vaší jízdy.
Není to povinné, nikde se tato praktika nenařizuje, ale zaměstnavatel ponese odpovědnost v případě dopravní nehody a vám se ušetří ztráta času i při běžné kontrole kontrolory na cestě.
Chcete mít i v budoucnu přístup k informacem o regulacích v kvalitě, jakou jinde nenajdete? Staňte se našimi členy ještě dnes na www.d365.cz/clenstvi a podpoříte nás i ochráníte svoji peněženku před pokutami.
