top of page
Vyhledat

V Detroitu zvažují jízdní pruh výhradně pro autonomní vozy

Z Detroitu do Ann Arbor by měl vzniknout 64 km dlouhý autonomní jízdní pruh, který by mohli využít řidiči autonomních vozidel. Startup, který má otevřít nové možnosti je nazvaný Cavenue.

V tento okamžik, se řeší nejlepší způsob, jak vybudovat cestu, která bude zajištěna do budoucna a současně dodrží dosud stanovené průmyslové standardy. Trasa by měla vést podél Michigan Avenue a I-94 a napojit se na Metropolitní letiště v Detroitu a na Michiganskou univerzitu.

První vozidla, která budou jezdit po této silnici, budou vozidla hromadné dopravy a vozidla se sdílenou mobilitou. Později přibudou také nákladní a osobní vozidla. Na uskutečnění spolupracují další společnosti, kterými jsou zejména Ford, GM, Argo AI , BMW, Honda, Toyota, Waymo a dalšími, aby se ujistili, že je založena na standardech v provozu.

Společnosti již testují nákladní automobily bez řidičů na amerických silnicích. V případě výstavby autonomního jízdního pruhu, bude nejdříve potřebná dvouletá studie, která předurčí, jakým směrem, se bude výstavba odvíjet a bude li skutečně potřebné vybudovat novou silnici od základů, či postačí pouze přistavět nový jízdní pruh ke stávající komunikaci. Vzájemná komunikace vozidel a senzory umístěné podél vozovky, by měla umožnit plynulejší provoz a rychlejší jízdu, než ve standardním provozu.

Současnou finanční stránku nákladů prozatím nelze vyčíslit. Z hlediska celé nové výstavby, se plánuje investice 10 milionů dolarů na 1,6 km dálnice.

Autonomní silnice jsou budoucností. Míra testování vede automobilky kupředu a k vzájemné zdravé konkurenci. V případě plné autonomní funkčnosti na silnicích v Evropě je praxe vzdálená, ale autonomní vozidla již nejsou zdaleka vzdálenou budoucností. Plně autonomní vozidla mají potenciál zlepšit bezpečnost silničního provozu na dříve neviditelné úrovně a revoluci ve způsobu, jakým lidé žijí, pracují a cestují.



40 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page