Žádosti o řešení pro parkující kamiony přicházejí každý týden od médií v německých metropolitních oblastech i občanů a přilehlých měst. Oblasti dálničních tahů jsou už léta přeplněné a nákladní vozy stojí téměř přímo na dálnici, ale nyní při návratu ekonomiky po Covid-19 stále více parkují nelegálně kamiony v obytných a komerčních oblastech poblíž dálnice, na okrajích lesů a luk a jako nová negativní kvalita nyní již opět i na nájezdech dálnic.
Spolkové vlády již řadu let staví parkovací místa pro nákladní vozidla se značným úsilím, ale pouze na dálnicích. To nestačí, každým rokem i v budoucnu se razantně zvyšuje počet projíždějících kamionů, kteří zoufale hledají místo pro zaparkování. Změna strategie je v Německu naprosto nezbytná. Výstavba každého parkoviště pro nákladní vozidla stojí nejméně o 50.000 EUR.
Spolkové státy v průměru každý rok vybudují za pomocí vlády pro Německo na dálnicích až 1.500 nových parkovacích míst jen pro nákladní vozidla, ale tento trend klesá, protože velký, jednodušší potenciál vyplývající z licenčního práva byl do značné míry vyčerpán.
Jinými slovy, více než 2 500 řidičů nákladních vozidel bude v budoucnosti každý rok potřebovat dodatečné parkovací místo. Aby se snížil stávající nedostatek nejméně 31 000 parkovacích míst, potrvá to přibližně 20 let jen na dálnici.
Téměř každý, kdo chce podnikat v mezinárodním obchodě, musí používat německou dálnici.
Na dálnici a podél ní není ani dostatek restaurací a čerpacích stanic, které chybí. Jsou tam i pouze parkovací místa, která nedisponují ani sociálním zařízením či osvětlením nebo jídlem. Ty jsou určeny zejména pro ty řidiče nákladních vozidel, kteří Německem jen rychle projíždějí a chtějí pouze načerpat zákonem stanovené přestávky.
Nyní se však váže na tuto problematiku další problémová oblast, která představuje doslova „nájezdy“ na zaparkovaná nákladní vozidla kvůli organizovanému zločinu, zejména u nechráněných nákladních vozidel, která parkují mimo osvětlená parkoviště.
Comments