top of page
Vyhledat

Vodíkový vůz dobývá nizozemské dálnice

V současné době testují projekt nákladní automobil poháněný vodíkovými články.


27 tunové nákladní vozidlo s pohonem na vodíkové palivové články nedávno zahájilo své první praktické použití v rámci projektu „H2 Share“ financovaného EU. Toto se koná v Breytneru, poskytovateli bezemisní dopravy. Společnost Wystrach, vyvinula pro tento projekt mobilní čerpací stanici s vodíkem s nízkou spotřebou energie.


Začátek testování, je velkým krokem vpřed v rozvoji těžkého nákladního průmyslu bez emisí v severní Evropě a měl by poskytnout praktické zkušenosti s kamionem s palivovými články. Během tříměsíčního přidělení ve společnosti Breytner má být těžký nákladní vůz použit pro maloobchodní logistiku, například pro zásobování jednotlivých prodejních míst a pro řešení bez emisí na poslední míli.


Systém, který se skládá z kamionu a čerpací stanice vodíku, má projít celkem šesti stanicemi v Německu, Nizozemsku, Belgii a Francii. Aby bylo možné vozidlo používat na všech stanicích, aniž by se muselo spoléhat na stacionární čerpací stanice vodíku, vyvinula společnost Wystrach mobilní čerpací stanici s nízkou spotřebou energie.


Pokud jde o vodík a současnou pandemii Covid-19, Evropa v současnosti čelí nepředvídatelné krizi. Ekonomika je těžce zasažena a vodík - jako inovativní možná technologie - může hrát klíčovou roli při vývoji plánu hospodářské obnovy po Covid-19. Kromě toho je tato technologie v souladu s dohodou EU Green Deal. Praktické použití nákladního automobilu se sdíleným vodíkem H2 je hmatatelným důkazem, že technologie vodíkových palivových článků je již dnes schopna převzít tuto roli.

13 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page