V současné době testují projekt nákladní automobil poháněný vodíkovými články.
27 tunové nákladní vozidlo s pohonem na vodíkové palivové články nedávno zahájilo své první praktické použití v rámci projektu „H2 Share“ financovaného EU. Toto se koná v Breytneru, poskytovateli bezemisní dopravy. Společnost Wystrach, vyvinula pro tento projekt mobilní čerpací stanici s vodíkem s nízkou spotřebou energie.
Začátek testování, je velkým krokem vpřed v rozvoji těžkého nákladního průmyslu bez emisí v severní Evropě a měl by poskytnout praktické zkušenosti s kamionem s palivovými články. Během tříměsíčního přidělení ve společnosti Breytner má být těžký nákladní vůz použit pro maloobchodní logistiku, například pro zásobování jednotlivých prodejních míst a pro řešení bez emisí na poslední míli.
Systém, který se skládá z kamionu a čerpací stanice vodíku, má projít celkem šesti stanicemi v Německu, Nizozemsku, Belgii a Francii. Aby bylo možné vozidlo používat na všech stanicích, aniž by se muselo spoléhat na stacionární čerpací stanice vodíku, vyvinula společnost Wystrach mobilní čerpací stanici s nízkou spotřebou energie.
Pokud jde o vodík a současnou pandemii Covid-19, Evropa v současnosti čelí nepředvídatelné krizi. Ekonomika je těžce zasažena a vodík - jako inovativní možná technologie - může hrát klíčovou roli při vývoji plánu hospodářské obnovy po Covid-19. Kromě toho je tato technologie v souladu s dohodou EU Green Deal. Praktické použití nákladního automobilu se sdíleným vodíkem H2 je hmatatelným důkazem, že technologie vodíkových palivových článků je již dnes schopna převzít tuto roli.
Comments