7. kvě 2020
Aktualizace: 9. kvě 2020
Je potřeba zdůraznit, že země nepřikazují řidičům, aby více pracovali nebo méně odpočívali. Ale v situacích, kdy je to z nějakého důvodu nezbytné, tak tyto úlevy předejdou pokutám, které by jindy nastaly.
Výjimky se týkají vnitrostátní i mezinárodní dopravy
odložení týdenní doby odpočinku po období sedmi namísto šesti 24 hodinových časových úseků od skončení předchozí týdenní doby odpočinku
možnost zkrácení denního odpočinku z 11 na 9 h
nahrazení maximální denní limit jízdy prodloužen z 9 hodin na 11 h
nahrazení maximální týdenní doby jízdy z 56 hodin na 60 hodin
nahrazení maximální čtrnáctidenní limitu jízdy z 90 na 100 h
týdenní odpočinek může být čerpán v kabině vozidla, pokud je k tomu vhodně vybavena a vozidlo stojí
Uvolnění nařízení, se vztahuje k převozu zboží v souvislost s covid, které také souvisí s doplnění potravin, krmiv, skladů medikamentů a zdravotních potřeb, pohonných hmot.
a) prodloužení max. denní doby řízení na 10 h, a to maximálně 5x v týdnu
b) řidič může vykonat dva po sobě zkrácené týdenní odpočinky pokud:
v následujících čtyřech po sobě jdoucích kalendářních týdnech vykoná čtyři týdenní odpočinky, z nichž dva budou běžné
kompenzace za zkrácené týdenní odpočinky bude čerpána před následující dobou odpočinku
Uvolnění se týká vnitrostátních a mezinárodních přeprav v souvislosti s opatřením a zásobením pro boj proti Covid při návratu do země:
prodloužení maximální denní doby řízení z 9 na 11 h
nahrazení maximální týdenní doby řízení na 60 z 56 h
nahrazení maximální 14 denní doby řízení 90 h jednou 96 h
nahrazení minimálních denních přestávek uložením 45 min přestávky po maximálních 5,5 h
týdenní odpočinek může být čerpán v kabině vozidla, pokud je k tomu vhodně vybavena a vozidlo stojí
Uvolnění se týká veškerého zboží vnitrostátních a mezinárodních přeprav
nahrazení maximální denní doby řízení 9 jednou 11 h
nahrazení maximální týdenní doby řízení 60 místo 56 h
nahrazení maximální 14 denní doby řízení 90 jednou 100 h
Uvolnění se týká vnitrostátních a mezinárodních přeprav v souvislosti Covid
prodloužení maximální denní doby řízení z 9 na 11 h
maximální týdenní čas jízdy z 56 na 60 h
nahrazení min. denních přestávek uložením 45 min přestávky po 5,5 h
minimální denní odpočinek se zkracuje z 11 na 9 h
po dvou po sobě jdoucích týdnech se zvyšuje čas jízdy z 90 na 96 h
Uvolnění se týká vnitrostátních a mezinárodních přeprav v souvislosti Covid.
a) prodloužení maximální denní doby řízení z 9 na 11 h
b) zkrácení denní doby odpočinku z 11 na 9 h
c) možnost čerpání dvou zkrácených týdenních odpočinků 24 h, během 4 týdnů pokud:
řidič během 4 po sobě jdoucích týdnech čerpá 4 týdenní odpočinky a minimálně dva jsou řádné 45 h
není vyžadována kompenzace za zkrácené odpočinky
d) týdenní odpočinek může být čerpán v kabině vozidla, pokud je k tomu vhodně vybavena a vozidlo stojí.
Žádné výjimky z N561 v současnosti nemá. Platí standardní podmínky N561.
Žádné výjimky z N561 v současnosti nemá. Platí standardní podmínky N561.