7. kvě 2020

Aktualizace výjimek z N561

Aktualizace: 9. kvě 2020

Je potřeba zdůraznit, že země nepřikazují řidičům, aby více pracovali nebo méně odpočívali. Ale v situacích, kdy je to z nějakého důvodu nezbytné, tak tyto úlevy předejdou pokutám, které by jindy nastaly.

Česká Republika - do 31.5.2020

Výjimky se týkají vnitrostátní i mezinárodní dopravy

  • odložení týdenní doby odpočinku po období sedmi namísto šesti 24 hodinových časových úseků od skončení předchozí týdenní doby odpočinku

  • možnost zkrácení denního odpočinku z 11 na 9 h

  • nahrazení maximální denní limit jízdy prodloužen z 9 hodin na 11 h

  • nahrazení maximální týdenní doby jízdy z 56 hodin na 60 hodin

  • nahrazení maximální čtrnáctidenní limitu jízdy z 90 na 100 h

  • týdenní odpočinek může být čerpán v kabině vozidla, pokud je k tomu vhodně vybavena a vozidlo stojí
     

Německo - do 31.5.2020


 
Uvolnění nařízení, se vztahuje k převozu zboží v souvislost s covid, které také souvisí s doplnění potravin, krmiv, skladů medikamentů a zdravotních potřeb, pohonných hmot.
 

 
a) prodloužení max. denní doby řízení na 10 h, a to maximálně 5x v týdnu

b) řidič může vykonat dva po sobě zkrácené týdenní odpočinky pokud:

  • v následujících čtyřech po sobě jdoucích kalendářních týdnech vykoná čtyři týdenní odpočinky, z nichž dva budou běžné

  • kompenzace za zkrácené týdenní odpočinky bude čerpána před následující dobou odpočinku

Polsko - do 31.5.2020


 
Uvolnění se týká vnitrostátních a mezinárodních přeprav v souvislosti s opatřením a zásobením pro boj proti Covid při návratu do země:

  • prodloužení maximální denní doby řízení z 9 na 11 h

  • nahrazení maximální týdenní doby řízení na 60 z 56 h

  • nahrazení maximální 14 denní doby řízení 90 h jednou 96 h

  • nahrazení minimálních denních přestávek uložením 45 min přestávky po maximálních 5,5 h

  • týdenní odpočinek může být čerpán v kabině vozidla, pokud je k tomu vhodně vybavena a vozidlo stojí

Rakousko - do 31.5.2020


 
Uvolnění se týká veškerého zboží vnitrostátních a mezinárodních přeprav

  • nahrazení maximální denní doby řízení 9 jednou 11 h

  • nahrazení maximální týdenní doby řízení 60 místo 56 h

  • nahrazení maximální 14 denní doby řízení 90 jednou 100 h

Slovensko - do 31.5.2020


 
Uvolnění se týká vnitrostátních a mezinárodních přeprav v souvislosti Covid

  • prodloužení maximální denní doby řízení z 9 na 11 h

  • maximální týdenní čas jízdy z 56 na 60 h

  • nahrazení min. denních přestávek uložením 45 min přestávky po 5,5 h

  • minimální denní odpočinek se zkracuje z 11 na 9 h

  • po dvou po sobě jdoucích týdnech se zvyšuje čas jízdy z 90 na 96 h

Španělsko - do 31.5.2020


 
Uvolnění se týká vnitrostátních a mezinárodních přeprav v souvislosti Covid.
 

a) prodloužení maximální denní doby řízení z 9 na 11 h
 
b) zkrácení denní doby odpočinku z 11 na 9 h

c) možnost čerpání dvou zkrácených týdenních odpočinků 24 h, během 4 týdnů pokud:

  • řidič během 4 po sobě jdoucích týdnech čerpá 4 týdenní odpočinky a minimálně dva jsou řádné 45 h

  • není vyžadována kompenzace za zkrácené odpočinky

d) týdenní odpočinek může být čerpán v kabině vozidla, pokud je k tomu vhodně vybavena a vozidlo stojí.

Francie

Žádné výjimky z N561 v současnosti nemá. Platí standardní podmínky N561.

Itálie


 
Žádné výjimky z N561 v současnosti nemá. Platí standardní podmínky N561.

1140
0