top of page
Vyhledat

Aktualizace výjimek z N561

Je potřeba zdůraznit, že země nepřikazují řidičům, aby více pracovali nebo méně odpočívali. Ale v situacích, kdy je to z nějakého důvodu nezbytné, tak tyto úlevy předejdou pokutám, které by jindy nastaly.


Česká Republika - do 31.5.2020

Výjimky se týkají vnitrostátní i mezinárodní dopravy


  • odložení týdenní doby odpočinku po období sedmi namísto šesti 24 hodinových časových úseků od skončení předchozí týdenní doby odpočinku

  • možnost zkrácení denního odpočinku z 11 na 9 h

  • nahrazení maximální denní limit jízdy prodloužen z 9 hodin na 11 h

  • nahrazení maximální týdenní doby jízdy z 56 hodin na 60 hodin

  • nahrazení maximální čtrnáctidenní limitu jízdy z 90 na 100 h

  • týdenní odpočinek může být čerpán v kabině vozidla, pokud je k tomu vhodně vybavena a vozidlo stojí

Německo - do 31.5.2020

Uvolnění nařízení, se vztahuje k převozu zboží v souvislost s covid, které také souvisí s doplnění potravin, krmiv, skladů medikamentů a zdravotních potřeb, pohonných hmot. a) prodloužení max. denní doby řízení na 10 h, a to maximálně 5x v týdnu

b) řidič může vykonat dva po sobě zkrácené týdenní odpočinky pokud:

  • v následujících čtyřech po sobě jdoucích kalendářních týdnech vykoná čtyři týdenní odpočinky, z nichž dva budou běžné

  • kompenzace za zkrácené týdenní odpočinky bude čerpána před následující dobou odpočinku


Polsko - do 31.5.2020

Uvolnění se týká vnitrostátních a mezinárodních přeprav v souvislosti s opatřením a zásobením pro boj proti Covid při návratu do země:


  • prodloužení maximální denní doby řízení z 9 na 11 h

  • nahrazení maximální týdenní doby řízení na 60 z 56 h

  • nahrazení maximální 14 denní doby řízení 90 h jednou 96 h

  • nahrazení minimálních denních přestávek uložením 45 min přestávky po maximálních 5,5 h

  • týdenní odpočinek může být čerpán v kabině vozidla, pokud je k tomu vhodně vybavena a vozidlo stojí


Rakousko - do 31.5.2020

Uvolnění se týká veškerého zboží vnitrostátních a mezinárodních přeprav


  • nahrazení maximální denní doby řízení 9 jednou 11 h

  • nahrazení maximální týdenní doby řízení 60 místo 56 h

  • nahrazení maximální 14 denní doby řízení 90 jednou 100 h


Slovensko - do 31.5.2020

Uvolnění se týká vnitrostátních a mezinárodních přeprav v souvislosti Covid


  • prodloužení maximální denní doby řízení z 9 na 11 h

  • maximální týdenní čas jízdy z 56 na 60 h

  • nahrazení min. denních přestávek uložením 45 min přestávky po 5,5 h

  • minimální denní odpočinek se zkracuje z 11 na 9 h

  • po dvou po sobě jdoucích týdnech se zvyšuje čas jízdy z 90 na 96 h


Španělsko - do 31.5.2020

Uvolnění se týká vnitrostátních a mezinárodních přeprav v souvislosti Covid.

a) prodloužení maximální denní doby řízení z 9 na 11 h b) zkrácení denní doby odpočinku z 11 na 9 h

c) možnost čerpání dvou zkrácených týdenních odpočinků 24 h, během 4 týdnů pokud:


  • řidič během 4 po sobě jdoucích týdnech čerpá 4 týdenní odpočinky a minimálně dva jsou řádné 45 h

  • není vyžadována kompenzace za zkrácené odpočinky

d) týdenní odpočinek může být čerpán v kabině vozidla, pokud je k tomu vhodně vybavena a vozidlo stojí.


Francie


Žádné výjimky z N561 v současnosti nemá. Platí standardní podmínky N561.


Itálie

Žádné výjimky z N561 v současnosti nemá. Platí standardní podmínky N561.





114 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Plošný zákaz předjíždění kamionů na dálnicích přichází

Tento týden začnou silničáři instalovat na D1 dopravní značení pro plošný zákaz předjíždění kamionů mezi Mirošovicemi a Brnem. Postupně mají přibýt další úsek D1 i další dálnice. Zákaz předjíždění se

V Texasu chystají chytrou dálnici, bude sama komunikovat s vozidly

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům? Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytr

bottom of page