top of page
Vyhledat

BAG konstatoval zlepšení v porušování pracovního režimu řidičů

Úřad pro nákladní dopravu BAG, který se zaměřuje především na zahraniční vozidla v nákladní dopravě vyhodnotil, že porušování pracovní doby řidičů je v nižších číslech a to dlouhodobě.

  • v roce 2013 zkontrolovali inspektoři BAG 436 330 řidičů nákladních vozidel

  • ve 2018 to bylo jen 405 958

  • v roce 2019 bylo zkontrolováno celkem 620 370 řidičů.

Úřad pro nákladní dopravu BAG zaznamenal loni 98 511 porušení právních předpisů z oblasti řidičů - doba řízení a odpočinku. Je to výrazné zlepšení například vůči roku 2015, kdy bylo zaznamenáno 181 050 porušení. Počet porušení tedy klesá, i když počet kontrol meziročně vzrostl. V době Covid-19, křivka kontroly řidičů klesá i díky výjimkám z dodržování jindy striktního nařízení.

V souvilosti s těmito informacemije patrné, že se v jednotlivých oblastech (spolkových zemích Německa) každoročně kontroluje více cizích řidičů než rezidentních nákladních vozidel. BAG se vždy zaměřoval na cizí dopravce s účelem zmírnit i míru porušení na jejich území a tlaku kontrol dopravci nad dodržováním nařízení pro řidiče.

Rovnoprávnost mezi kontrolovanými cizími a vlastními řidiči je však úměrná. Nikdo nemá v úmyslu více či méně znevýhodňovat řidiče jiného státu, důležitost se klade primárně na bezpečnost provozu a usměrnění všech podvodných činností.

S novelizací zákona přišel i nový výklad Nařízení pro řidiče a všechny státy se nyní hlavně snaží o jednotný správný výklad, na které postupně jsou zpracovávány metodiky a prováděcí předpisy. Prosím buďte opatrní a nejste li si jisti, držte se zavedeného starého postupu Nařízení o změnách v režimu řidiče, než se mezinárodně tento předpis sjednotí.



196 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

bottom of page