top of page
Vyhledat

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen pro městské zásobování s dojezdem cca. 100 km.


Inženýři v Mercedesu možná dosáhli pokroku, který ale pořád není bez "ale" a to široké dostupnosti dostatečně rychlých nabíječek.


"Vysoká kapacita akumulátoru přes 600 kilowatthodin – odtud typové označení 600 – a také nová, výrobcem vozidla vyvinutá elektrická hnací náprava s vysokou účinností, umožňují eActrosu 600 dojezd až 500 kilometrů v soupravě bez mezinabíjení. Elektrický nákladní vůz bude schopen ujet hodně přes 1000 kilometrů denně. Nabíjení během zákonem předepsaných přestávek řidiče – i bez megawattového nabíjení – to umožňuje.

Zhruba 60 procent dálkových cest zákazníků Mercedes-Benz Trucks v Evropě je beztak kratší než 500 kilometrů, takže pro tyto případy stačí dobíjecí infrastruktura v depu a na místech nakládky a vykládky. Pro všechny ostatní aplikace je neustálý rozvoj veřejné dobíjecí infrastruktury nezbytným předpokladem k tomu, aby byl elektrický nákladní vůz plně použitelný pro celoevropskou dálkovou dopravu. Megawattové nabíjení má velký potenciál zejména pro takto náročné aplikace."


se píše v článku na eLogistika.info


18 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

Plošný zákaz předjíždění kamionů na dálnicích přichází

Tento týden začnou silničáři instalovat na D1 dopravní značení pro plošný zákaz předjíždění kamionů mezi Mirošovicemi a Brnem. Postupně mají přibýt další úsek D1 i další dálnice. Zákaz předjíždění se

bottom of page