V Nařízení 561/2006 Sb, se hovoří ve článku 10 o odpovědnosti dopravce. Řidič je velmi vázán pravidly, které musí striktně dodržovat a přihlédnutí dopravce k jeho povinnostem, je více, než žádána.
Co nám tedy skutečně říká zákon, abychom mohli být s dopravcem - potažmo zaměstnavatelem na jedné "rovině" a vzájemně tvořit prostor pro výjimečnou práci a důraz na výsledek?
Dopravce nesmí odměňovat řidiče za ujetou vzdálenost nebo objem přepravovaného zboží:
pokud by tyto odměny mohly vést k ohrožení bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích nebo by podněcovaly k porušování tohoto nařízení
a to ani prémiovým zvýhodněním nebo příplatky
Je dobré nařízení správně chápat:
dopravce nás může dle zákona správně motivovat, na základě vyhlášení soutěží, případně vytvoření tabulek efektivnosti
nesmí se však stát, že bude řidič odměňován na základě nereálných výkonů
Dopravce organizuje práci řidičů tak, aby mohli dodržet nařízení 561/2006 Sb a náležitě poučí a provádí pravidelné kontroly, aby zajistil jeho dodržování.
Řidič před dopravcem odpovídá, za dodržování veškerých praktik a manipulaci s vozidlem tak, aby nedocházelo úmyslně k porušování.
Dopravce odpovídá za porušení, kterých se dopustí jeho řidiči, a to i tehdy, pokud k tomuto porušení došlo na území jiného členského státu nebo třetí země.
Podléhání ke sklonům v případě i nouze, se řidič uchyluje k možnosti, jak dopravci vyjít vstříc.
je potřebné si uvědomit, že dopravce, tímto není osvobozen a stále nese odpovědnost za řidiče.
Pokuty, které dosahují na území cizích států, dosahují i do tisíců EUR.
V případě identifikace přestupku , jakým jsou například rychlá jízda, nemá dopravce jinou možnost, nežli nahlásit a identifikovat zpětně řidiče, který přestupek skutečně spáchal.
Ovlivňování a pozměňování charakteru, při spáchání dopravního přestupku, jsou následky pro dopravce nedozírně dražší.
Konečná tabulka řešení pro průměrné ceny výše pokut v EU, není konečná. Ve správním řízení se dopravce obecně posuzuje mírou ovlivnitelnosti, avšak pokuty míří do tisíců EUR. V pořadí odměňování a zdravého soutěžení, je tedy dopravce motivován jak z hlediska řidičů, kteří, jsou dnes zapotřebí a vědět, že pro něj pracují zodpovědní řidiči, rád vyhlásí soutěž i benefit o velmi lukrativní produkty. Co se týká stránky motivace ze zákonných opatření, je motivace stejná pro řidiče i dopravce - vždy musí táhnout za jeden provaz a to je nenahraditelné. Zdroj: https://www.asbenes.cz/files/EU_561.pdf
Comments