top of page
Vyhledat

Jaké formuláře potřebujete když jedete s kamionem do Francie?

Na zrušení zákazů jízdy nákladních vozidel nad 7,5 tuny celkové hmotnosti do 20. Dubna 2020 včetně, je vydaná vyhláška, která zákazy dočasně pozastavuje. Od  7. dubna zveřejnilo francouzské ministerstvo vnitra jedno dodatečné osvědčení, které musí mít při sobě řidič, který je na území Francie.  Osvědčení, má tři variantami podle typu, jaký typ cestování, které musí předkládat při vyzvání kontrolory. 



Tři varianty certifikátu se týkají následujících případů:


  • Cesta z pevninské části Francie do francouzských zámořských území

  • Cesta ze zahraničí i v rámci EU do pevninské Francie

  • Cestování ze zahraničí na francouzské zámořské území


Po rozsáhlých diskusích s národními asociacemi a příslušnými orgány doporučuje IRU společnostem, aby řidičům poskytly jeden z výše uvedených osvědčení, plus písemný dokument ospravedlňující jakýkoli pohyb („atestation de déplacement“) a osvědčení pro profesionály („justificatif de déplacement professionalnel“) . Formuláře si můžete stáhnout ve francouzštině i angličtině kliknutím na výše uvedený odkaz. Řádně vyplněné formuláře musí být řidiči předloženy před zahájením provozu; řidič je musí předložit na hranici. Kontroly certifikátů začaly dne 8.4.2020 Jaké tedy má mít řidič doklady, při vstupu do Francie? 1. Cestovní certifikát rozhodnutí od 7.4.2020 https://www.interieur.gouv.fr/Attestation-de-deplacement-de-etranger-vers-metropole-en-docx 2. Osvědčení pro profesionály 11.4.2020 https://www.iru.org/apps/cms-filesystem-action?file=/flashinfo/Annex%203%20EU.pdf Dne 15.4.2020 byl vydán průvodce pro společnosti v silniční dopravě a logistických službách o dodržování hygienických pravidel proti šíření Covid-19.  Doporučení musí být také použito přepravci a koncovými zákazníky v místech nakládky a vykládky zboží a řidičů příjmu, aby se omezilo šíření.  V příručce se pojednává o dodržování bezpečnostní vzdálenosti, používání ochranných pomůcek a dezinfekčních prostředků a dbáni pokynů v areálech podniků, kde dochází k předání dokladů a zboží. Výjimky pro Nařízení EU 561/2006 Sb. Pro přepravy potravin a léků platí ve Francii výjimka z nařízení týkacjího se dob řízení a odpočinku:


  • prodloužení max. denní doby řízení jednou 10 nebo 11h až 2x týdně

  • nahrazení max. týdenní doby řízení 60h místo 56h

  • nahrazení max. 14denní doby řízení 90h jednou 102h.


V tomto článku uvádíme oficiální informace od Francouzských orgánů. Hledáme i další, rozšiřující informace, pokud jsou z oficiálních zdrojů.


273 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

bottom of page