top of page
Vyhledat

Proč nechtějí řidiči nakládat a vykládat kamion

Před pár dny obletěly médii výsledky dotazníku ministra dopravy mezi strojvedoucími vlaků, ve které byli dotazováni na to, co negativně ovlivňuje jejich práci.


D365.cz se v krátké anketě zeptal řidičů kamionů na jedno z citlivé téma a to nakládku a vykládku kamionů ze strany řidiče. Toto téma je nejen citlivé, ale i kontroverzní, protože důvodů, proč řidiči odmítají nakládku a vykládku kamionů, je celá řada.


Podobně jako dotazník mezi strojvedoucími, i my jsme se zaměřili na bezpečnost, proto jsme se zeptali jestli "je účast řidiče na nakládce a vykládce rizikem pro silniční provoz?". Jaký byl výsledek? 93% z více než tří stovek řidičů je přesvědčeno, že fyzická námaha při nakládce a vykládce kamionu má přímý vliv na jejich schopnost podat kvalitní výkon za volantem, protože jsou jednoduše unavení. Jen 3% si myslí opak.


  • řidiči negativně vnímají i fakt, že jsou placeni za určitý počet odpracovaných hodin, ale tím, že dělají práci za skladníka, umožňují zákazníkovi ušetřit

  • tento čas mnozí považují za nezaplacený, protože je nad rámec znění pracovní smlouvu

  • mnozí řidiči se obávají problémů při úrazu, není jim jasné, jestli úraz při nakládce kamionu je pracovní úraz nebo není (souvisí to i s poměrně nízkou nemocenskou velké části řidičů kamionů u nás)

Je nezbytné nastavení jasných pravidel pro nakládku a vykládku řidičů z pohledu pracovní doby

  • počet odpracovaných hodin

  • počet zaplacených hodin

  • počet hodin přesčasu

  • doba odpočinku

  • jak tento čas vykázat na tachografu

a taktéž bezpečnosti práce

  • kdo odpovídá za proškolení BOZP (dopravce / zaměstnavatel nebo zákazník, kde se nakládá)

  • kdo odpovídá za pracovní úraz

  • pravidla pro vytvoření důstojného místa pro odpočinek a hygienu řidiče




366 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Plošný zákaz předjíždění kamionů na dálnicích přichází

Tento týden začnou silničáři instalovat na D1 dopravní značení pro plošný zákaz předjíždění kamionů mezi Mirošovicemi a Brnem. Postupně mají přibýt další úsek D1 i další dálnice. Zákaz předjíždění se

V Texasu chystají chytrou dálnici, bude sama komunikovat s vozidly

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům? Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytr

bottom of page