top of page
Vyhledat

„Revoluce v dopravě“: vláda schvaluje reformy v oblasti dopravy


Po dlouhých jednáních se německé vládní frakce dohodly na nových dopravních reformách.


Vládní frakce německých stran SPD, Zelených a FDP jednaly týdny o reformách v oblasti dopravy, nyní dosáhly dohody o nových reformách. Dohody o zákonech týkajících se silničního práva, poplatků za nákladní automobily a urychlení plánování jsou podle místopředsedkyně frakce Zelených Julie Verlinden „historickým nastavením kurzu směrem k moderní, bezpečné a klimaticky přátelské mobilitě“, jak je uvedeno v magazínu Spiegel. Lidé, jejich zdraví a ochrana klimatu budou nyní více středem pozornosti dopravní politiky, namísto silnic a aut, uvedla politička.


Nové reformy mimo jiné umožní obcím snadněji zřizovat zóny s omezenou rychlostí 30 km/h.


Rozvoj železniční dopravy hraje v nových reformách důležitou roli. V nadcházejících letech plánuje Německo poprvé investovat více peněz do železnic než do silniční dopravy, předsedkyně frakce Zelených Katharina Dröge hovoří dokonce o „revoluci v dopravě“. „Po letech škrtání nyní změníme kurz a investičně se zaměříme tak, aby se Německo stalo zemí vlaků,“ uvedla její odhad. Peníze na rozvoj železnic mají především pocházet ze zvýšení mýtného pro nákladní automobily. Miliardové příjmy budou poprvé také investovány do železniční sítě, aby se zrenovovala zchátralá síť a snížily se tak zpoždění a výpadky v budoucnosti.


Kromě železnic by měly být s novými reformami rychleji budovány a renovovány také dálnice a vodní cesty. „Letité zanedbávání naší infrastruktury naše občany a naši ekonomiku příliš dlouho brzdilo a ohrožuje to blahobyt v naší zemi,“ řekla Carina Konrad, místopředsedkyně frakce FDP, varovně. To se nyní má změnit.


354 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

Comments


bottom of page