top of page
Vyhledat

Tachografy se plánují i do 3,5 tuny

Další vítězství západních zemí v boji proti konkurenci v mezinárodní dopravě a vnitrostátní kabotáži se týká užitkových vozidel s celkovou hmotností do 3,5 tuny.


Dnes mohou tato vozidla volně cestovat po celé Evropě, aniž by dodržovala pravidla pro dobu řízení a odpočinku a pro kabotáž, protože nemají tachograf.

První balíček mobility vyžaduje, aby do poloviny roku 2026 vozidla s celkovou hmotností 2,5 až 3,5 tuny, přepravující mezinárodní dopravu, musela namontovat do svých vozidel tachograf a samozřejmě dodržovat pravidla týkající se doby řízení i odpočinku stejně, jako řidiči v nákladní dopravě.


Ilustrativní obrázek dodávky ve městě
Dodávka

286 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

bottom of page