top of page
Vyhledat

V Německu chybí 31000 parkovacích míst pro řidiče nákladních vozidel. A co u nás?

Žádosti o řešení pro parkující kamiony přicházejí každý týden od médií v německých metropolitních oblastech i občanů a přilehlých měst. Oblasti dálničních tahů jsou už léta přeplněné a nákladní vozy stojí téměř přímo na dálnici, ale nyní při návratu ekonomiky po Covid-19 stále více parkují nelegálně kamiony v obytných a komerčních oblastech poblíž dálnice, na okrajích lesů a luk a jako nová negativní kvalita nyní již opět i na nájezdech dálnic.

Spolkové vlády již řadu let staví parkovací místa pro nákladní vozidla se značným úsilím, ale pouze na dálnicích. To nestačí, každým rokem i v budoucnu se razantně zvyšuje počet projíždějících kamionů, kteří zoufale hledají místo pro zaparkování. Změna strategie je v Německu naprosto nezbytná. Výstavba každého parkoviště pro nákladní vozidla stojí nejméně o 50.000 EUR.

Spolkové státy v průměru každý rok vybudují za pomocí vlády pro Německo na dálnicích až 1.500 nových parkovacích míst jen pro nákladní vozidla, ale tento trend klesá, protože velký, jednodušší potenciál vyplývající z licenčního práva byl do značné míry vyčerpán.

Jinými slovy, více než 2 500 řidičů nákladních vozidel bude v budoucnosti každý rok potřebovat dodatečné parkovací místo. Aby se snížil stávající nedostatek nejméně 31 000 parkovacích míst, potrvá to přibližně 20 let jen na dálnici.

Téměř každý, kdo chce podnikat v mezinárodním obchodě, musí používat německou dálnici.

Na dálnici a podél ní není ani dostatek restaurací a čerpacích stanic, které chybí. Jsou tam i pouze parkovací místa, která nedisponují ani sociálním zařízením či osvětlením nebo jídlem. Ty jsou určeny zejména pro ty řidiče nákladních vozidel, kteří Německem jen rychle projíždějí a chtějí pouze načerpat zákonem stanovené přestávky.

Nyní se však váže na tuto problematiku další problémová oblast, která představuje doslova „nájezdy“ na zaparkovaná nákladní vozidla kvůli organizovanému zločinu, zejména u nechráněných nákladních vozidel, která parkují mimo osvětlená parkoviště.



46 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

bottom of page