top of page
Vyhledat

Změna zákona o provozu na pozemních komunikacích v Itálii

V návrhu zákona o zjednodušení zákona o provozu na komunikacích v Itálii je přijata řada reforem. Co se týká nákladní dopravy, je zde počínání řidiče takřka nezměněno a spíše se bude jednat o zvýšení pokutování přestupků ke konkrétním bodům v zákoně, které se pravidelně ze strany řidičů opakují.


Pokud se hovoří o pokutách, větší pravomoci dostávají kontroloři ve spojitosti s veřejnou dopravou. Ti budou moci zasáhnout sankcemi za zastavení, parkování a užívání pruhů na silnicích, kde projíždějí vozidla používaná pro hromadnou dopravu - tzv. pruhy pro hromadnou dopravu. Podobně pak budou moci pokutovat i řidiče, kteří parkují a brání v odvozu odpadu.

Kamery s monitorováním rychlosti projíždějících vozidel, budou moci být použity i v místech, kde je nynější zákon neumožňuje. Prefekt měst povolí stanicím kontrolorů prostřednictvím analýzy nehod a jejich příčin také ochranu chodců v podobě kamerového systému v městských částí.

Novinkou budou „Cyklo-busové pruhy“. Ty byly vytvořeny na úrovni komunikací, kde nejsou žádné tramvajové tratě a za podmínky, že s výjimkou konkrétních situací bude silnice nejméně 4,30 m široká. Řidiči ostatních vozidel budou dále povinni upřednostňovat cyklisty , které projíždějí městskými cyklostezkami nebo do nich vjíždějí, a to i z míst, která nejsou předmětem veřejné dopravy.

Sankce jsou vysoké a pokuty se pohybují od 164 EUR do 664 EUR. V případě opakování ve dvouletém období, se může jednat i o pozastavení řidičského oprávnění na 15 až 30 dnů.

Je důležité vědět, kde platí nová pravidla a před parkováním se raději rozhlédnout. V řadě států panuje tolerance vůči řidičům kamionů. O co se týká Itálie, pravidla budou zpřísněna a plánují se změny i hlavně v monitorování rychlostí v městských částech.



223 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

bottom of page