top of page
Vyhledat

Španělsko stávka 27. a 28. července v nákladní dopravě

Španělská vláda v rámci Národního integrovaného energetického a klimatického plánu, který bude zahájen v letech 2021 až 2030, chce začlenit opatření na zvýšení celkové hmotnosti nákladních vozidel na 44 tun a výšky 4,5 metru. Cílem je dosáhnout efektivnější a emisně efektivní silniční dopravy.

Španělská vláda proto připravila plán podpory, který zahrnuje rozšíření maximální povolené hmotnosti a výšky nákladních vozidel na 44 tun a 4,5 metrů, namísto 40 tun a maximálních čtyř metrů povolených v tento okamžik. Vláda toto opatření zahrnula do plánu obnovy automobilového sektoru a oznámila její platnost na květen příštího roku. To překvapilo zástupce dopravců, protože pro mnohé z nich, by to znamenalo ztrátu podnikání.

Na základě tohoto rozhodnutí, chtějí dopravci stávkovat 27. a 28. července 2020, protože 33 % nákladních automobilů nebude v případě zvýšení tonáže na silnicích potřeba.

Ze sektoru silniční nákladní dopravy je zřejmý postoj, že společnosti nejsou brány v úvahu, přestože 85% zboží se pohybuje po silnici a toto odvětví představuje 4,8 % HDP země a 600 000 přímých pracovních míst.

Stávku svolal španělský sektor silniční nákladní dopravy zastoupený prostřednictvím svého nejvyššího orgánu, Národního výboru pro silniční dopravu (CNTC).




21 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Mercedes Benz eActros s dojezdem 500 km a rychlým nabíjením

Hlavní překážkou rozvoje elektrických kamionů do běžného provozu je nízký dojezd a dlouhé nabíjení, vzhledem k veliké baterii potřebné pro tšžký kamion. Dosud se elektrické nákladní vozy uvažovali jen

České dopravce vytlačuje konkurence z Východní Evropy

Ještě loni slovenský Česmad varoval, že brzy někteří zákazníci neseženou dopravu, protože na trhu není dostatek řidičů kamionů. Uplynula krátká doba a situace je dramaticky jiná. Objem zakázek na trhu

bottom of page