top of page
Vyhledat

Aktualizováno: před 1 dnem

Zákazy jízdy kamionů v Evropě na květen (máj) 2024.


Kalendář zákazů jízdy kamionů v Evropě květen (máj) 2024
Kalendář zákazů jízdy

Poznámky:

  • Tento přehled nebere v úvahu regionální odchylky, ani specifické výjimky pro vybrané druhy zboží

  • Lucembursko - sobotní zákazy od 23:30 platí ve směru do Německa a od 21:30 ve směru do Francie

  • Švýcarsko - navíc platí celoroční zákaz jízdy vozidel >3,5t v nočním čase 22:00 - 5:00 každý den

  • Rakousko - navíc platí celoroční zákaz jízdy vozidel >'7,5t v nočním čase 22:00 - 5:00 na vybraných silnicích

  • Česko - celodenní zákaz předjíždění kamionů na vybraných úsecích D1 od 6:00 do 22:00, resp. 5:00 do 22:00

  • Německo - 30.5. platí zákaz jen v některých částech (BadenWürttemberg, Bayern, Hessen, Nordrhein-Westfalen, RheinlandPfalz a Saarland)

  • Španělsko - 1., 5., 8.,9., 15. 20. a 21. května 2024 na vybraných silnicích



562 zobrazení0 komentářů

Tento týden začnou silničáři instalovat na D1 dopravní značení pro plošný zákaz předjíždění kamionů mezi Mirošovicemi a Brnem. Postupně mají přibýt další úsek D1 i další dálnice.


Zákaz předjíždění se má ještě do konce roku rozšířit i na úsek D1 od Brna až po Vyškov a rozšíří se i na „teplické“ D8 a „hradecké“ D11 v blízkosti Prahy – až po 18. kilometry obou z nich. Zákazové značky tam už jsou, ale jen na polovičním úseku, podobný zákaz už platí i na prvních 22 kilometrech „plzeňské“ D5.

Krom toho se s novým omezením počítá i na přeshraničních úsecích všech čtyř dálnic, které má Česko do sousedních zemí – to kvůli případným policejním kontrolám. napsaly Hospodářské noviny.


Jak hodnotí řidiči kamionů dosavadní zkušenosti se zákazem kolem Brna? Přinesl zákaz zvýšení plynulosti přepravy?


124 zobrazení0 komentářů

Technologie pronikají doi všech částí našich životů a plíživě ovlivňují naše chování. Je tohle cesta jak předejít dopravním přestupkům?


Inteligentní dálnice jsou poměrně novým přírůstkem do sady chytrých technologií. Soukromý i veřejný sektor v USA si od nich slibuje, že přinesou dlouho slibovanou revoluci v autonomním řízení. V ideálním případě by totiž měly „komunikovat“ s chytrými vozidly a přinášet jim data o aktuální situaci na silnici, píše agentura Bloomberg.

Společnost Cavnue má v úmyslu podél texaské dálnice severně od města Austin přidělat speciální senzory, které budou shromažďovat všemožná data. Senzory se mají nacházet na nově instalovaných sloupech každých 200 nebo 400 metrů podél okraje silniční komunikace.

Budou sbírat a předávat aktuální informace o provozu, počasí či překážkách na silnici. Tyto informace by měly být následně předávány chytrým autům a kamionům, které po takové dálnici zrovna pojedou. Mají se dostat i do rukou provozovatele takové dálnice, který může na nastalou situaci rychle reagovat.


„Snažíme se vyvinout koridory pro sdílení informací. Chceme dostat kvalitnější informace k řidičům, kteří zrovna cestují na dálnicích,“ uvedl agentuře Bloomberg Darran Anderson, ředitel sekce pro strategii a inovace na texaském ministerstvu dopravy.



58 zobrazení0 komentářů
bottom of page