top of page
Vyhledat

Aktualizováno: 12. 6. 2021

Spolkový úřad pro nákladní dopravu (BAG) nedávno oznámil, jako nejvyšší kontrolní orgán silniční nákladní dopravy v Německu letos nabral již 42 nových zaměstnanců na službu silniční kontroly. Do konce roku 2021 se připravuje dalších 30 nových náborů.


Asociace logistiky a nákladní silniční dopravy (BGL) e.V. z Frankfurtu nad Mohanem z toho má radost a tento vývoj vítá. BGL dlouhodobě požaduje, aby BAG výrazně zvýšil svoji kontrolní činnost zaměřenou na porušení zákona a nekalou konkurenci (kabotáž, porušování nařízení N561 a další). Považuje to za jediný způsob, jak zajistit spravedlivější podmínky soutěže na německých silnicích.






509 zobrazení0 komentářů

Dle informace ČTK Německo od středy ukončí pravidelné hraniční kontroly s Českou republikou. Zpráva pochází od českého velvyslance v Německu Tomáše Kafky, který komunikoval se zástupci německého ministerstva vnitra.

„Zástupci spolkového ministerstva vnitra, kteří jsou členové společného koordinačního grémia, o tom informovali po pracovní linii,“ řekl Kafka. „Tuto zprávu jsem přivítal. Jde nejen o krok ke kýženému návratu k normálu v česko-německých vztazích, ale i o povzbuzení ve společném úsilí zvládnout koronavirovou pandemii,“ dodal.





1 023 zobrazení0 komentářů

Dopravci uhradili na poplatcích za mýtné v březnu téměř 1,285 mld. Kč. Informovalo o tom konsorcium Czechtoll, odpovědné za provoz mýtného systému v České Republice.


Meziroční růst o necelých 29 procent je dán nejen novými poplatky za hluk a znečištění ovzduší, které jsou součástí mýtných sazeb od 1. ledna 2021, ale také loňským nástupem pandemie koronaviru. Její první dopady se totiž projevily již ve statistikách výběru mýtného za březen 2020.


Za užití českých dálnic uhradili dopravci na mýtném v březnu více než 1,1 miliardy korun. Za užití silnic I. třídy pak přes 152 milionů korun. Satelitní mýtný systém zaznamenal na zpoplatněných komunikacích 97 milionů mýtných transakcí, což představuje nárůst o necelých 14 procent.


„Měsíce březen, duben a květen loňského roku byly ovlivněny nastupující pandemií nemoci COVID-19. Meziroční srovnání vybraného mýtného tak není úplně relevantní. Klíčové je, že mýtný systém funguje a generuje finanční prostředky pro realizaci investic do dopravní infrastruktury v Česku,“ uvedl Petr Chvátal, provozní ředitel CzechToll.




136 zobrazení0 komentářů
bottom of page