Aktualizováno: 22. 5. 2021
Scania Frostfire je nejnovější model od společnosti Svempa.
Švédský tuner Sven Erik “Svempa” Bergendahl, kterému bude brzy 82, nedávno dokončil svůj nejnovější show truck: Scania Frostfire. Návrh a vývoj Scania Frostfire trval dva roky pro Svempu a jeho hlavního designéra Jana Richtera. Veškerou výrobu blatníků, bočních prahů a zadních dílů svěřila společnost Aluminiumsvets i Östergötland se sídlem ve Skänninge, městě na půli cesty mezi Stockholmem a Göteborgu.
Celkově si změna vyžádala 1 200 hodin práce, 150 litrů barvy, ale také 18 vrstev laku. Karoserie byla upravena společností Aluminiumsvets i Östergötland. Barevná kombinace byla zvolena po návštěvě lakovny v Nizozemsku: modrá kabina je doplněna akcenty v černé a oranžové barvě, zejména však motivem napodobujícím kousky ledu. Zpočátku nebyl Svempa ohromen tlumeným zakončením, ale postupem času změnil názor.
"Tento vůz je pro řidiče fantastický," říká šťastně Svempa. "Jako mnoho dalších v tomto oboru dávám přednost V8 , jeho zvuku a vysoce kvalitnímu motoru."
#d365 #dispecink365 #dispecing365 #ridicisobe #vodicisebe #kamionaci #kamionisti #truckeri #dispeceri #scania #truck
Aktualizováno: 25. 5. 2021
Podle studie Kravag a BGL dosáhne do roku 2023 nedostatek nočního parkování v Německu zhruba 40 000 parkovacích míst. Pouhé vytvoření nových veřejných parkovacích míst nebude v krátkodobém horizontu stačit i přes snahy k vyřešení problému. Nedostatek parkovacích míst pro nákladní automobily je v Německu vážným problémem. A navíc podle této studie se situace v příštích letech bohužel výrazně nezlepší.
Do roku 2023 bude na německých dálnicích chybět asi 40 000 parkovacích míst pro nákladní automobily. Důvodem je, že nákladní silniční doprava bude růst rychleji, než kolik bude přibývat nově postavených parkovišť. Nejhůře postiženými státy budou Bavorsko, Severní Porýní-Vestfálsko, Bádensko-Württembersko, Hesensko a Dolní Sasko. Řidiči z povolání by neměli hledat příliš dlouho místo k zaparkování. Narůstá tak riziko nejen překročení doby řízení, ale hlavně únavy a nehod. Roste také počet krádeží z dálničních parkovišť, které řidičům narušují klidný průběh odpočinku.
BGL jakožto spoluautor této studie, na tyto problémy upozorňuje roky. „Nejde jen o logistickou otázku, na kterou je třeba se dívat zvlášť. Oddaní řidiči svému povolání, zvyšují úroveň bezpečnosti všech účastníků silničního provozu a třeba je podporovat. Ačkoli vláda plánuje vybudovat nová parkovací místa a odpočívadla, situace se v příštích letech zhorší kvůli rostoucímu objemu přepravovaného zboží. Kravag a BGL podporují jakoukoli iniciativu na vytvoření nových parkovacích míst, ale samotné veřejné programy nebudou v krátkodobém horizontu stačit k vyřešení problému.
Dalším řešením by bylo otevření parkovacích míst logistických společností v noci. Digitální řešení, jako je Kravag Truck Parking, nabízejí zákazníkům Kravag možnost sdílet parkovací místa v blízkosti jejich areálu prostřednictvím aplikace.
#d365 #dispecink365 #dispecing365 #ridicisobe #vodicisebe #kamionaci #kamionisti #truckeri #odpocinek #odpocivadla #Nemecko #parkovani
Tranzit nákladních vozidel v tyrolské oblasti bude ve druhé polovině letošního roku podléhat ještě intenzivnějším technickým kontrolám.
Do roku 2021 ohlásily rakouské orgány dalších 32 dní technických kontrol u všech hlavních tranzitních tras pro nákladní vozidla v Alpách. V loňském roce proběhlo 114 dní technických kontrol u mobilních stanovišť a letos je naplánováno 146 dnů kontrol. Účelem těchto mobilních stanvišť (TUK) je detekovat nákladní automobily s technickými problémy, které cestují po trasách v regionu. Rovněž bude kontrolováno dodržování doby řízení a odpočinku a dodržování maximálních povolených hmot a přepravních dokladů.
Kontrolní akce v bodech Radfeld, Kundl a Brenner jsou také prováděny s podporou ASFINAG, který v loňském roce zkontroloval 20% z celkového počtu kontrolovaných nákladních vozidel na dálnicích v tyrolské oblasti.
Rozhodnutí úřadů přichází poté, co statistiky za prosinec 2020 ukazují 10% nárůst hustého provozu na více než 184 000 nákladních vozidel na tranzitních trasách v Tyrolsku. V roce 2020 obíhalo po koridoru Inntal přibližně 2,31 milionu nákladních vozidel.